Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 3. juni 2012

Peter Pind



I forrige indlæg blev jeg spurgt til hvordan det går med pindsvinet efter han har været i pleje.

"Han" har det godt.........vi hører ham i alle tilfælde ikke hoste mere........og vi finder jævnligt små visitkort rundt omkring på fliser, græsplæne og staudebede, så det tager vi som et tegn på at han stadig trisser rundt derude og guffer i sig af snegle m.m og formegentlig er blevet boende i sit lille pindsvinebo.

Vi vil ikke forstyrer ham selv om det er fristende at løfte taget af for at se om han er der........men han skal have ro den lille fyr..........
Da han havde fået den sidste dosis medicin blev han vejet og vægten sagde pæne 975 gram så han har ikke lidt nogen nød da vægten da vi tog ham ind sagde 715 gram.

......og nej jeg er ikke sur men MEGET koncentreret ;0)







Jeg fik råd og vejledning af "Pindsvinevennerne" i Danmark til hvordan,
 jeg skulle tage mig af det syge pindsvin............en hjælp jeg ikke kunne have været foruden.

Læs evt. mine indlæg om plejen
og
 her


Læs  mere om Pindsvinevennerne  og støt evt. med et medlemsskab her 
det koster det beskedne beløb af 80 kroner om året.

15 kommentarer:

  1. Hvor er han dog nuttet! Det er sørme dejligt, du har fået ham i fin form igen og han stadig daffer rundt i haven i kampform på næsten 1 kg :0)
    Det er så fint, at historien fortæller , det nytter at gøre en indsats.
    God søndag
    :-) Rose

    SvarSlet
  2. Godt du fik reddet Peter Pind :o)

    SvarSlet
  3. Hvor er det altså et dejligt stykke arbejde I har gjort. Skønt at se at det nytter at hjælpe sådan et lille dyr - han får sikkert snart en kone og et kuld små søde pindgrise :-)

    SvarSlet
  4. Det er simpelthen den dejligste solstråle-solhat-pindgris historie i hele bloglands historie. jeg kan sandelig godt forstå at du er koncentreret og ungerne har fået en dejlig læring med på vejen. :o) Heldige Peter Pindgris som fandt frem til din have :o)

    SvarSlet
  5. Fin historie, og godt han har det så godt idag.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Jeg synes din nye header er rigtig fin, men hvor blev solhattene af ;-)

      Slet
  6. En sådan söt igelkott och en sådan helt underbar header! Hoppas den lilla igelkotten blir frisk och kry igen.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlet
  7. Så fint at det gikk bra med Peter Pinnsvin. Pinnsvinene er fassinerende skapninger i sin forhistoriske pels. Utrydningstruet er de vel også har jeg forstått.

    SvarSlet
  8. Han ser sund og glad ud, den lille Peter. Men han bor også et godt sted!

    SvarSlet
  9. Så fint å høre at det går bra med den lille krabaten :)

    SvarSlet
  10. Hvor er han altså fin - sejt at I har taget jer af ham!
    God søndag til jer,
    Lone

    SvarSlet
  11. Ungerne og jeg syntes bestemt det har været fantastisk at have et pindsvin så tæt på og nu håber vi bare at han takker ved at blive boende - for han er da slet ikke til at stå for ;0)

    SvarSlet
  12. Dejlig historie - de er så søde de små pindsvin og hvis vi værner om dem, kan vi (forhåbentlig) få
    bugt med de lede snegle. Dejlig billedserie man bliver glad af at se på!

    SvarSlet
  13. Så heldig lite pinnsvin som havnet hos deg og får nyte din omsorg :) Godt at det går bra! Pinnsvin er bare så søte. En sommer vi leiet hytte på Jylland hadde vi selskap av et pinnsvin som bodde like ved. Hver dag tuslet det frem og tilbake og var ikke redd selv om vi oppholdt hos like ved. Gode minner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Superfint indlæg, og tak for 'den lille lort' :-) Nu ved jeg da at vores pindsvin stadig er her, for nøjagtig sådan nogle små sorte klatter ligger der tit udenfor på gårdspladsen, og vi har undret os over hvilket dyr de mon stammede fra . . .

      Vi hentede for 3 år siden to pindsvin hos Pindsvinemor i Gylling, en skøn dame der tager sig af syge og forkomne pindsvin, og der har vi som sagt være to gange og hente pindsvin der så er blevet sat ud her hos os. Men det er sjældent vi støder på dem. Nu tror jeg lidt på at de stadig huserer her :-)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...