Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 7. maj 2012

Brændevæggen er på plads......


.......og hvis jeg selv må sige det så ser det ikke så ringe ud endda. Kassen blev malet sort og er nu sat på plads og fyldt op med brændestykker.  Ideen var at brændevæggen skulle skærme for et mindre kønt indkig på den bare jord under udestuen og planen er lykkedes.

......skal vist lige lokke Claus til at klampe en mere sammen ;0)

Når nu alligevel jeg skulle have sådan en lille væg op, så ved jeg jo at pindsvin ynder at finde ly under brændestable og lign. derfor lavede jeg en lille fordybning - forrede den med bøgeblade og en bunke halm. Da rammen var på plads stak jeg grangrene og kviste ned omkring den lille redeplads inden jeg fyldte hullerne ud med brænde.

Nu håber børnene og jeg så at en lille fru pind kunne finde på at flytte ind i det nye bo. For det kunne da være hyggeligt med både en  hr. og en fru Pind og hvem ved måske en håndfuld pindsvineunger i haven.

Peter Pind har det i øvrigt fint............han spiser og drikker lystigt hver nat og er musestille om dagen (bortset fra når han hoster) - så ham er der ikke meget komers med. Han har fået første gang medicin - den del stod Claus (han holdte) og Daniel (han sprøjtede) for, mens jeg var indlagt med Simon. De tog desværre ingen billeder af seancen men det gør vi næste gang - pindsvinet skal have medicin én gang i ugen i tre uger.


Herover: opbygningen af det nye bo under brændevæggen.
Herunder: det gamle bo før og efter taget blev løftet af for at se om det virkelig var et pindsvin der hostede derinde.




Det var et pindsvin......godt rullet ind i halm, mos m.m.  Her er han lige ved at undersøge kassen og det første aftensmåltid bestående af kattefoder og torskerogn, avokado  + honningvand. (Det er ikke helt let at fotografere ned i en kasse) Peter Pind var som det ses lidt støvet og grå efter vinterhi....







21 kommentarer:

  1. Åh hvor er det hyggeligt med dyr i haven. Særligt et nyttedyr som Peter Pind. Sådan nogle vil jeg også gerne have nogle stykker af i haven. For jeg har desværre set de første dræbersnegle, og dem æder de jo. Godt du sørger for at de har et godt sted at bo.
    Håber snart Peter Pind er rask igen.
    Din brændevæg ser i øvrigt rigtig godt ud :-D

    Marianne :-D

    SvarSlet
  2. Elegant løsning på problem grimt kig.

    SvarSlet
  3. Det ser jo fint ud både med brændereol og pindsvinebo. Vi mødte et pindsvin lørdag aften, da vi var ude og dække en rhododendron af for frosten. Den lægger flittigt sine visitkort rundt om i haven, men vi ser den ikke om dagen. Vores hoster ikke en gang :o)
    Håber Simon er frisk igenb.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ......tak Lisbeth. Simon har det sådan lidt op og ned - men skal prøve at komme afsted i skole for første gang i dag (tirsdag) i en uge. Så krydser vi fingre for at det er ovre ;0)

      Slet
  4. Sikke et heldigt lille svin ;o)
    Godt han lige valgte jeres have at slå sig ned i! Hvor dejligt I sådan går op i at hjælpe.
    Jeg har også overvejet at få bygget et pindsvinebo - vi har set en enkelt lille fætter i haven for nogle år siden, og ville så gerne gøre det pindsvinevenligt her - det er jo i den grad et hyggeligt lille nyttedyr

    SvarSlet
  5. Super fin idé til afskærmning - både smukt, miljø og dyrevenligt :o)

    SvarSlet
  6. Nøj hvor er det fint og godt både for jer og for den lille Peter Pind.

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig flot detalje med brændevæggen og så sødt at du har lavet en lille rede til lille Peter, jeg håber at han kommer sig, det lille skind:)

    SvarSlet
  8. Brændevæggen er da genial med mange funktioner - dekorativ, dækkende og forsynende. Jeg glæder mig til at se det samlede resultat, når udestue-krøniken fortsætter.

    SvarSlet
  9. Jeg jubler med de andre! Skøn, smuk afslutning med brændevæggen samtidig med at pindgrisen kan dyrke privatliv i sin egen B&B. Hygge er det!! ;o)

    SvarSlet
  10. Når I nu er så gode pindsvinevenner, mon ikke I så kunne få en kæreste til Peter fra en plejestation?

    SvarSlet
    Svar
    1. ......det kunne da være et forsøg værd - tak for den ide ;0)

      Slet
  11. Brændevæggen ser flot ud og smart med indbygget pindsvinebo. Heldige lille pindegris.
    Håber din søn er rask igen.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette......vi håber det hjælper på detselv om det ikke er 100% godt - og som jeg skrev til Lisbeth så skal han i skole i dag for første gang siden.

      Slet
  12. Hej Dorthe. Det er godt nok en flot brændevæg og en flot trappeafsats, I har fået bygget. Det var en rigtig god historie med pindsvinet, jeg håber, historien ender lykkeligt med en hel pindsvinefamilie i deres nye bo! Der er i hvert fald sørget godt for dem, skal jeg love for!

    SvarSlet
  13. .... jeg tilslutter mig koret - smukt og praktisk :)

    SvarSlet
  14. Sikke en omgang både med din syge søn og jeres syge pindsvin, godt at de bliver taget så godt om begge to.

    Brændevæggen er helt vildt flot. Godt arbejde !

    SvarSlet
  15. Kære Dorthe. Den er ikke helt ringe den brændevæg - meget smuk - og så oven i købet også bo for Peter Pind :) Vi havde et i haven et par år, desværre er den væk. Måske man skulle sørge for et passende bo, hvis man vil holde på dem.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  16. Tak til jer alle......det er bare superhyggeligt med pindsvin i haven - så jeg kan kun anbefale at bygge et bo - hvem ved om der er held i sprøjten ;0)

    SvarSlet
  17. Det ser da bare SÅ GODT UD! God idé at skærme af med brænde, det er nemt og dekorativt ;o)FLOT!

    SvarSlet
  18. Hvor ser det godt ud med "brændekassen". Jeg elsker brændestabler og at stable dem. Skønt at man kan forene det smukke med det nyttige.
    Sikke et sødt pindsvin, men de har også gode betingelser hos jer.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...