Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 17. januar 2016

Armchairgardening......




.....selv om det ser hyggeligt ud og det kunne friste gevaldigt, at sætte sig i dækstolen en stund, ja så foregår alt tilbagelænet, inde i varmen i disse dage. 

Natten til i dag har været den koldeste denne vinter og med de omkring 10 frostgrader vi har her i haven, så knirkede sneen så skønt, da jeg i morges bevægede mig rundt, ude i haven for at tænde islygterne.

Inde foran computeren drømmer jeg mig nu væk i frø og sommer, selv om jeg måske egentlig burde gå en tur i det skønne vinterlandskab.

Skulle du evt. have lyst så findes jeg som det ses ude til højre, nu også på instagram. Jeg har egentlig været på i et par år uden rigtig at få det brugt. Men nu skal det være - jeg er ved at lægge lidt billeder ind og det ville være hyggeligt om du havde lyst at kigge forbi.

Håber I som jeg nyder vinterhaven og det dejlige lys der følger.







21 kommentarer:

  1. Hej Dorthe.Ja !!! så koldt har det også været hos os i nat..........men vågede mig da lige en runde i haven for at tage billeder til mit søndagsindlæg.
    Og smukt er der jo derude.
    Men er også i gang med at kikke på hvilke frø jeg skal så i år.
    Synes jeg har nok i bloggen ,så jeg har valgt både Facebook og Instagram fra.
    Rigtig god dag i det jyske knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. .....og ih hvor er der mange fristelser når vi surfer rundt efter frø - jeg må absolut prøve begrænsningens kunst i år ;0)

      Ja det kan godt blive meget at holde styr på Jette - jeg vil glæde mig over at følge dig her kan du tro :0)

      Slet
  2. Jeg har det som Jette, jeg har også nok i bloggen, så jeg nøjes med den.
    Vi har ingen sne her, så vinterhaven er ikke så spændende, det er heller ikke så koldt her, men vi havde da frost i nat, omkring 3-4 grader.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå det Lisbeth....du er også super aktiv på bloggen - så det kan let blive en udfordring. Instagram er super let og taknemmeligt at dele billeder på - og bloggen egner sig så absolut bedst til at supplere med tekst :0) Glæder mig over at følge dig her :0)

      Man kan tydeligt se at det er meget forskelligt hvilke mængder sne der er faldet rundt om i det danske land. Vi har dog et drys og frosten holder godt på det - så der er hvidt derude.

      Slet
  3. Wow nogle FLOTTE billeder af stemningen i din have med islygterne - jeg er da godt nok blevet inspireret til også at se at få lavet nogle islygter, for det ser da bare for hyggeligt ud.
    I modsætning til dig gik jeg en tur i det fantastisk flotte vejr, og har du lyst, kan du på min blog se nogle af de billeder jeg fik med på vejen.
    God søndag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita - det er super hyggeligt og så får man også lidt mere lyst til at runde haven lidt i januar når der er frost i stedet for regn......jeg har bestemt lyst til at kigge med - naturen er så fotogen i tiden.

      Slet
  4. Det er så smukt og så er det hyggeligt med islygterne:-) Men planer om frø og sommerdrømme lyder absolut ikke værst.
    Jeg kom i skoven i det flotte solskinsvejr - skønt og smukt.
    Jeg følger dig gerne på Instagram når jeg en gang imellem kikker ind. Jeg har som dig også været på i nogle år, men jeg er ikke god til at poste noget regelmæssigt, men det er mit mål i det kommende år, min søn har belært mig at jeg kun skal poste ét billede om dagen og det burde være muligt;)))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det sætter havedrømmene lidt igang når man nyder de lækre fristelser i div. kataloger Lisbeth. Det lyder super hyggeligt og du er altid velkommen ved du :0) Instagram er jo mest for billedernes skyld - så teksten vil i større stil komme herinde stadigvæk.....for det slipper jeg ikke lige ;0)

      Slet
  5. Smukke billeder du viser og ja mega hyggelige..
    Har også Instagram, men glemmer og bruge det, min datter har lige sagt, at hvis jeg gjorde det kunne hun også følge med da hun ikke får set hverken blog eller facebook. Så jeg må nok lidt i gang. God aften til dig Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle.....du skal altid være velkomme til at kigge forbi Instagram når tid og lysten melder sig - og ja de unge mennesker er nok mere derinde end her i blogland :0)

      Rigtig god weekend til dig i vinterlandet :0)

      Slet
  6. Jeg har tilbragt dagen lige som dig kun afbrudt af en kort tur ud i sneen. Instagram plejer jeg ikke at besøge, men det er måske en fejl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøn beskæftigelse Marie......om det er en fejl eller ej det er en smags sag. Instagram er mest til billed deling og ikke så meget til tekst som bloggen inviterer til - så det er meget individuelt hvad der tiltaler.

      God weekend

      Slet
  7. Selvom du har tændt for hyggebelysningen, så lokker havestolen nu ikke i dag - til gengæld var vi ude at gå en 4-5 km i eftermiddags, hvilket var utroligt dejligt. Ville have "sat over" til islygter, men tænk - købmanden var udsolgt for balloner... - æv. Instagram har jeg ikke fået mig etableret på endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej man bliver godt nok lidt kold i rumpen........har dog haft bål et par gange i ugens løb og godt klædt på og så med en havehynde så er det nu super hyggeligt at sidde derude ;0) Ser du har hittet nogle af de i tiden eftertragtede balloner ;0) Jeg vil nyde at følge dig her Ulla....men der er altid plads til én mere ;0)

      rigtig god weekend

      Slet
  8. Kan godt følge dig...det er bidende koldt, og kun produktion af seriøst mange islygter driver mig ud i kulden🌨...og drømme om lune dage og grønne haver, ja der er jeg også. Sjovt nok har jeg nu også givet Instagram et skud. Har haft konto i nogle måneder uden at bruge andet end oprettelsestiden, men seneste uge har jeg lagt billeder op. Og vupti...ny inspirerende verden af skønne billeder😊. Så nu skal jeg prøve at finde dig...
    Varme vinterhilsner fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps kulden skal udnyttes maks.....og så kommer lysten til at trise rundt derude når der også er lidt hyggeligt frem for vådt og gråt.

      Dejligt du fandt mig - en fornøjelse at se dine skønne billeder også der ;0) Da jeg startede i Instagrams spæde ungdom - var det også mest af nysgerrighed - og primært for at holde lidt hånd i hanke med mine unger ;0) ....men jeg skal da love for der deles mange skønne billeder når man lige kommer igang.

      Rigtig dejlig weekend Katinka

      Slet
  9. Hej. Ja det er koldt udenfor. Hvor er det flot med dine islygter, jeg forstår godt, at du er ude at tænde dem. Det ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må du nok sige - vi har da haft et par gode nætter i ugens løb - heldigvis uden alt for meget vind så vejret har været dejligt. Det er så hyggeligt og jeg kan slet ikke lade være Birgitte ;0)

      Rigtig god weekend til dig

      Slet
  10. Du kan da lige tro jeg kigger forbi... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder simpelthen såååååå hyggeligt Jette ;0)
      God weekend

      Slet
  11. Hello everyone my name Ximena Jimena from Cuba i want to use this medium to inform the world on how i got cured from Herpes & diabetes at first when i had symptoms back in 2014 i went for test and it came out positive i lost hope of getting a better relationship or marriage, everything changed when i met Dr Itua i contacted explained everything to him and he said he has the cure so i decided to order it from him, so i actually did after 2 weeks i went for test and i was negative i'm forever grateful to him.he can also cure all diseases
    email: drituaherbalcenter@gmail.com www.drituaherbalcenter.com Dr Itua can also bring back your ex lover and make him or she love more than ever.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...