Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 10. februar 2015

En heldig gæk.......


.....rammes af solens lune stråler. 

Selv får jeg helt lyst til at flytte ind i drivhuset med en stol og tæpper, nu hvor jeg rammes af vinterferien.

Så kan jeg som gækken  hamstre lidt D-vitaminer.

25 kommentarer:

  1. Kære Dorhte

    Hvor er den smuk- Vintergækker er så elegante....
    Dejligt, at vi snart kan sidde i vores drivhuse.

    Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja......der ligger gode timer i drivhusets varme og venter forude........mens gækkerne smiler til os.

      Slet
  2. Ja, hvis jeg havde en drivhus, ville jeg flytte derud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. .........det er fristende Nana.....og måske en god bog.

      Slet
  3. Skøn gæk! Jeg går også og overvejer at flytte ud i mit drivhus. Men man kan virkelig se, hvor beskidte ruderne er, når forårssolen unådigt skinner så skønt som i dag, så jeg tror jeg bliver nødt til at finde vand og sæbe frem først, hvis jeg for alvor skal kunne nyde det - og det bliver nok ikke i dag ;-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* du har ret med hensyn til glasset.......de trænger også her - men det får vente lidt endnu.

      Slet
  4. Jeg er også ude i mit drivhus hver dag, hvor solen skinner. - Og Signe har ret, nu kan man rigtig se, hvor beskidte ruderne er :-) - Der er nu alligevel skønt derude!

    SvarSlet
    Svar
    1. ......ja det er en ren lise at blive varmet op i læ for vintervinde Bente.

      Slet
  5. Det vil da være helt perfekt at slå sig ned i drivhuset, der er sikkert pænt høje temperaturer derinde :-)
    Jeg har siddet lidt udenfor i læ på en solfyldt plet i dag, når jeg lige ville have lidt pauser i havearbejdet.

    SvarSlet
    Svar
    1. .......det er så skønt at vi så småt kan nyde pauserne udendørs også uden at hop fryse.

      Slet
  6. Denne smukke blomst, for mig løfte om foråret. Hilsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et godt varsel Giga........og vi ser frem til flere forårstegn.

      Slet
  7. Det er da godt nok et BRAV af et billede du har taget, hvor er den fin der i solens stråler.
    God Vinterferie.
    Mange hilsner Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita........det er bare så skønt når sollys og blomster så småt vender tilbage.

      Slet
  8. Flot billede! Da jeg kom hjem i dag, var der næsten 18 grader i orangeriet, jeg håber det begynder at gå den rigtige vej nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor lækkert Birgitte........det går den rigtige vej - især når solen kommer igennem skyerne.

      Slet
  9. Det er faktisk et minus ved at være pensioneret, at man ikke længere oplever den velfortjente glæde ved at starte på f.eks. en vinterferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan der selvfølgelig være noget om Marie.......håber nu du nyder det alligevel.

      Slet
  10. Tja...jeg må vente lidt endnu på min vinterferie....det ville ellers være fint at have den nu med det vejr....på den anden side....så er jeg jo ikke ked af det, når jeg kan holde ferie fra torsdag eftermiddag i denne uge (Har en fridag på fredag)

    Desuden er vi så kun en uge fra MARTS...når min ferie slutter - det er faktisk det allerbedste ved at have vinterferie i uge 8 ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt med noget at se frem til..........og med marts lige om hjørnet så kan det kun blive godt.

      Slet
  11. Hej Dorthe.Smukt billede af vintergækken....................og nyd nu din vinterferie i det flotte vejr vi har.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette............du kan tro jeg nyder.......mildt men gråt er bedre end vådt :0)

      Slet
  12. Det er ikke så langt ned til deg, men nå er det en hel årstid! Nyt din ferie med tepper og forårsutsikt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den geografiske forskel er nok meget tydelig her sidst på vinteren Maria.........du kan tro jeg nyder lidt frihed - det er godt for sjælen.

      Slet
  13. Oh, such a beautiful photo !

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...