Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 19. januar 2014

Lykken er........





 ........blomster i vaserne - når nu sneen udeblev. Ranunklernes svulmende blomster med lag på lag af florlette kronblade hører til mine favoritter lige nu. 

Én af mange favoritter må jeg nok alligevel sige for blomster i vasen i januar er lykke......om det er ranunkler, tulipaner eller hyacinter blomsterafdelingen hos den lokale købmand kan levere så bare de kan levere - for jeg har brug for at disse buketter sprede smil og glæde midt i en grå januar !!!

Måske det lige er sådan en grå søndag jeg skal "trøste-frøshoppe" lidt.......ikke fordi jeg skal have ret mange frø i år......det siger mit nytårsfortsæt nemlig......jeg vil i år begrænse mig.....tror jeg nok !!!  






28 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke.... Min datters kæreste havde nytårsaften også en flot lilla ranukel med til mig..... De er så feminine... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de Heidi....og så vækker de lidt minder om mine elskede pæoner....bare i en mini udgave :0)

      Slet
  2. At sidde inde i varmen og nyde friske blomster i vasen er lykken og dine ranumkler i sarte farver er virkelig skønne. Dit nytårsforsæt kunne ligne et af mine og dog har jeg trøstet mig i den forgangne uge mellem næsepudsning har jeg shoppet frø på nettet.....
    Rigtig god søndag:o)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER' - ja fristelserne er store når man begynder at surfe rundt efter forskellige frøkataloger ud over dem der allerede er kommet med posten ;0) Håber du er på højkant igen min ven :0)

      Slet
  3. Ranunkler er bare skønne, tak for synet, det blev nydt.

    SvarSlet
  4. Det er bare smukke billeder, som jeg nyder rigtigt meget. Jeg må heller ikke købe ret mange frø i år, nu får vi se - man bliver jo unægtelig fristet når man sidder med udvalget.

    Ja, sneen smelter også her, det er meget vådt derude.

    God søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør man bestemt Ulla.....men uha hvor det begynder at knibe med pladsen til at skrue flere stauder ned......men så må vi jo bare tage en bid mere af græsplænen for at få plads ;0)

      Slet
  5. Ranunkler er bare så dejlige! Og du har ret: Blomster inden døre er nærmest en nødvendighed her i januar :-)
    Hav en god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det Nana.......lidt lækkerier skal der være til øjnene ;0)

      Slet
  6. Vad de är smukke! Precis vad som behövs i trista januari!
    Kram
    Katarina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katarina..... lidt candy for øjnene er ikke at kimse ad :0)

      Slet
  7. Næææ, hvor er de dejlige. Havde jeg sådanne skønheder hos mig, ville jeg nok sidde og sukke henført, mens jeg stirrede på dem. Frø siger I?! Jeg vil AFGJORT begrænse mig i år. Har været i frøpungen, som ligger i en plastbeholder i køleskabet, og kigget på resterne fra sidste år. Tror sørme at jeg - næsten - har hvad jeg skal bruge. Undtagen lathyrus. Nu håber jeg blot at div. frøposer er ordentligt opdraget hjemmefra, så de ikke hopper op i min kurv uden forlov.

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - ja jeg kan lige se det for mig.........;0) Glæder mig til at vi lidt senere på sæsonen kan tale sammen om om det lykkedes os at modstå fristelserne til at købe alt for mange af de små uartige ;0)

      Slet
  8. Hej Dorthe,
    Ranunkler er altså også noget af det yndigste. lige nu. Jeg mangler sådan en ordentlig, ikke for dyr blomsterpusher nær mig. Jeg må på jagt :).
    Blev lokket af den skønne skærmplante (FB) fra Albinus Frø, og så "kom jeg til" at lægge lidt for mange staudefrø i kurven samtidig. Heldigvis er jeg ved at skulle inddrage et stort stykke græsplæne til bede, så jeg er lovligt undskyldt - ikke?? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bestemt undskyldt søde Lene.......staudefrø må der til når græsplænen mindskes.....en lille bid hvert år er mit motto ;0)

      Slet
  9. Hej Dorthe.Skønne ranunkler du viser..........de er bare så smukke.
    Har også lige gået min frø samling efter..........og det bliver ikke mange nye jeg skal ha.
    God søndag aften knus Jette
    PS. vil lige sige at du er med i mit nye indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - de er ikke til at modstå ;0) Det er godt med guld i gemmerne....og hjemmehøstet frø er guld. Det vil jeg kigge nærmere på Jette.....lyder spændende ;0)

      Slet
  10. Det var nogle meget flotte ranunkler, kan godt forstå,at de skal være der. Underligt at I ikke har fået sne, vi er nærmest ved at drukne i det! Spændende hvad du får shoppet af frø!

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - ja Danmark er et lille land med store regionale vejrforskelle Birgitte.....min kusine nord for Brønderslev ville gladeligt dele ud af de mængder hun havde fået ;0)

      Slet
  11. Hej Dorthe
    Hvor har du dog ret - blomster i vase på denne årstid er noget helt for sig, og dine florlette ranunkler i de sarte fine farver er da helt vidunderlige. Jeg må indrømme, jeg også er "faldet i" mht med at shoppe frø, men hvor er det dog livsbekræftende i disse mørke og kolde dage.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det det er Anita.....en gang frøshopping sætter gang i drømmene på en grå dag ;0)

      Slet
  12. Dejlige blomsterbilleder der lyser op på en snevejrsdag som nu.
    Tak for kigget. Jeg har nydt dem.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt.....her var det mere gråt og trist der skulle fortrænges.....sneen udeblev....det blev kun til et fint lille tyndt lag ;0)

      Slet
  13. Dejlige blomster. Jeg tror vi er mange der har brug for blomster indedøre her i vintermånederne. Jeg har lige købt flere potter med løg krokus, iris og perlehyasinter, glæder mig til de folder sig ud, men det plejer de jo at gøre ret hurtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er som candy for øjnene med lidt løgvækster i stuerne - det bliver et smukt syn Vivi :0)

      Slet
  14. Kære frøken Solhat; kender dig ikke, men er lige faldet over din blog, og hvor er den inspirerende.
    Jeg vild med din heading og vil spørge dig, hvordan du bærer dig ad med af få flere billeder samt tekst ind i rammen.
    på forhånd tak
    Gitte fra Gittes Domicil

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Gitte... du er altid velkommen i min lille have......det er hyggeligt når nye læsere kommer med en kommentat ;0) Til dit spørgsmål så benytter jeg mig af det det billedebehandlingsprogram der hedder PicMonkey - en stor del af programmet er gratis og med det kan man komme langt - man kan også vælge at tilkøbe sig yderligere redigerings muligheder for et mindre månedligt beløb. I PicMonkey kan du lave forskellige collager m.m. Håber du får lyst til at prøve....det er rimelig let at gå til. Rigtig god fornøjelse.

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...