Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 20. november 2013

Mød Ballerina og Ginkgo

 
De fantastiske og næsten berusende gule blade fra tempeltræerne ligger nu spredt rundt omkring på jorden og enkelte steder danner de smukt makkerpar med de planter der har valgt at fortsætte deres blomstring lidt endnu.
 
Her er det den underskønne og utrolig fine Geranium cinereum "Ballerina" der har valgt igen at åbne sine smukke årede lilla blomster - en helt  fantastisk dejlig kontrast til de gule Ginkgoblade. Ballerina er længeblomstrende, lille og yndig og fungerer fantastisk som lavt bunddække henne ved mit lille fuglebad.

Hvor grå og trist november end kan føles så findes der skønne lyspunkter derude - når bare man tager sig tid til at kigge efter......og med en nat med rimfrost åbenbares der sikkert en masse smukke scenerier derude i landskabet når solen står op.



8 kommentarer:

  1. Ja, Ballerina er en skøn storkenæb. Jeg er begejstret for de fleste storkenæb, og har flere sorter i rå mængder, men har ikke denne selv. Ganske vidunderligt som man på denne årstid kan falde i svime over småbitte farveklatter i haven. Begejstringen for udholdende planter, som blomstrer nu, er stor.

    SvarSlet
  2. Min Ballerina var døende nærmest, men den er heldigvis vågnet op til dåd, det er jeg glad for.
    Knus

    SvarSlet
  3. Ballerine kommer ikke til at danse sine piruetter hos os mere - den trives elendigt; men smuk er den jo.

    SvarSlet
  4. Hej. Den er sød, den Ballerina, ja, man kan godt være heldig at få nogle gode billeder på denne årstid!

    SvarSlet
  5. Det er utroligt som tingene er blevet ved i år. Jeg har også et par storkenæb, der stadig blomstrer.
    Gingoens blade er virkelig flotte.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  6. Heldigvis skal vi i år ikke kigge så nøje efter for at finde de skønne lyspunkter i november. Og, din kombination er da helt forrygende :-)

    /Birgitte

    SvarSlet
  7. Smukke billeder. Her har alle blomster sagt tak for i år.
    Jeg glæder mig allerede til forår.
    Tak for kigget.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...