Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 31. august 2013

Echinacea purpurea Fatal attraction sidst i august.



 
 
I 2011 købte jeg den fantastisk smukke Echinacea purpurea "Fatal attraction" - og den har haft en særlig plads i mit hjerte lige siden. Måske I forstå hvorfor, når I kigger nærmere på den.
 
Jeg er helt vild med den intense purpurrøde farve som den hollandske havearkitekt Piet Oudolf har fået frem i denne super smukke hybrid. Kronbladene stritter let op ad og sidder lidt pjusket, nærmest i dobbeltrad rundt om koglen, hvorpå sommerfuglene lander uden besvær - for at suge lidt sommer til sig. Læg mærke til stilkene der har en meget mørk vinrød farve som træder godt frem på den grønne baggrund. SMUKT.
 
Den klare intense farve i bedet gør den til en rigtig eye-catcher - hvem der bare var sommerfugl.
 
Enjoy
 





 

 

15 kommentarer:

  1. Slikt et vakkert bed med Solhatter! jeg kjøpte Fatal attraction i fjor, men den overlevde dessverre ikke vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. ØV ØV - vinteren har været hård og måske ikke mindst det våde efterår var enden på mange solhatte der simpelthen bare rådnede væk. Det er super ærgerligt for de er bare skønne nu og i tiden frem :0)

      Slet
  2. Hej Dorthe.Utrolig smukke billeder af din Fatal Attraction.....har en enkel selv som jeg købte sidste år.Og den kan sommerfuglene rigtig godt lide.En dejlig weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - ja de er omsværmet de skønne.....og det er meget fascinerende at kigge på hvordan de flakser rundt fra blomst til blomst :0)

      Slet
  3. Ja Fatal Attraction har jeg også, jeg har også bemærket de meget mørke stængler. Desværre er bestanden svundet lidt ind, så der er kun 2 blomster i år, jeg plejer at have mange flere, måske er det den hårde vinter. Den er bare skøn og fotogen, det ses også tydeligt på dine billeder.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det er så ærgerligt med svind Lisbeth......vinteren og efteråret var ikke lige efter solhattenes kop te - desværre - og mange gik til. Ja den er meget fotogen - den pangfarvede blomst og det grønne er et super godt match :0)

      Slet
  4. Hej Dorthe

    Fine billeder - vinteren har også været hård ved mine. Tror jeg fremover vil satse på nogle super sunde! - Som din Fatale attraktion;)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karsten.........nej det våde efterår og efterfølgende lange vinter var ikke lige sagen for purpur solhattene. Det tog hårdt på dem. FATAL er den - for har man først fået den vil man ikke af med den igen :0)

      Slet
  5. Jeg er vild med billede nr.2.- Al den frodighed. Det ser bare så DEJLIGT ud!
    Venlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - jeg kan sige dig at jeg er også vild med at sidde derude når tiden byder det ;0)

      Slet
  6. jeg er også en af dem, der har mistet den i år, så jeg nyder dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nyd endelig løs Marie.......jeg var heldig med fatal attraction - men mindre heldig med andre bla. Sunrise, Green Jewel og Strawberry shortcake har måtte lade livet :0(

      Slet
  7. Den er virkelig smuk og jo jeg forstår godt at du er glad for den:-)
    Knus

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...