Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

torsdag den 4. juli 2013

Knækket rose

 
 

8 kommentarer:

  1. Vi kan da også bare sige, at du har plukket den til lejligheden - for den pryder da fint der i spanden.

    Og sikke en pæon-rigdom du dog har, det gad jeg ærligt talt også godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....det kunne vi da ;0) Hvis bare jeg havde så stor rigdom i roser at jeg kunne gøre sådan...men det må vist vente et par år og indtil da leger jeg førstehjælper på de skader der opstår med børn og bolde i haven ;0)

      Slet
  2. Den ser da dejlig ud, og hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg sige som Frk. Anemone. At det var "arrangeret" med vilje. Når det er sagt, vil jeg lige give dig en idé: hvad med at forsøge at stiklinge formere den, nu du er i gang med at adskille den fra moderen? Man kan få flere stiklinger af en enkelt gren. Når det er sagt, har jeg aldrig prøvet selv, men har set video med hvordan det gøres, og det skulle ikke være så svært. Blot en langsom affære, hvilket er noget skidt med min tålmodighed.
    Hvis du går på Youtube og søger på "rose cutting propagation" kommer der masser af små videoer frem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - det kunn jeg da ALDRIG drømme om ....altså at arrangere ;0)

      Ideen er god og tak for det søde Nette.....men lige når det kommer til roserne så tror jeg ikke jeg vil begive mig i krig - jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skulle plante dem hvis jeg skulle lykkes med hjemmeproduktion ;0)

      Slet
  3. Rosen er da smuk der hvor den er.
    Træls når de knækker.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lidt ærgerlig er det - men det er et lod der følger med når der også skal være plads til ungerne i haven.....og det skal der ;0)

      Slet
  4. Det har du da fået det bedste ud af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana.....det var i stedet for at græde over spildt mælk ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...