Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 23. april 2013

Svovlgul anemone



Den aller første af de svovlgule anemoner åbenbarede sig henne i "skovbedet" i går. Hvilken lykke. De er simpelthen så fine og sart gule og hvert år venter jeg med spænding på at de springer ud.
 
Sidste år måtte jeg pga. af projekt udestue  grave min lille klynge svovgule anemoner op  og flytte dem. Nogle af dem plantede jeg her henne i skovbedet, andre henne ved espalieet ved materielgården, en lille håndfuld røg ud i bedet ved indgangen og lidt blev plantet tilbage for foden af trappen til udestuen. Nu er jeg så rigtig spændt på om jeg i år for svovgule anemoner alle fire steder og på denne måde øget min bestand.

8 kommentarer:

  1. Det kunne da være lækkert med små kolonier rundt i haven, så forhåbentligt har de overlevet flytningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. ....uha ja - det håber jeg bestemt Marie. Desværre ser det ikke udmiddelbart til at dem ved indgangen rører på sig endnu.

      Slet
  2. Så flott Gul Annemone, selv har jeg ei tue...men, den blomstrer ikke, lurer på om jorden er for ¨søt¨
    Alltid spennende om planter overlever flyttinger, og det har jo din gjort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Krydser fingre for at den snart kommer i blomst hos dig også Tove Kristin....bladmuld som i bøgeskoven kan måske hjælpe lidt på vej :0)

      Slet
  3. Kære Dorthe

    Jeg som ellers ikke har været til gul, måtte forrige år helt overgive mig til netop den gule farve, du viser her. Hvor ER det en skøn anemone!

    Ét af de bede som jeg faldt pladask for, da jeg forrige år var så heldig at besøge Claus Dalbys have første gang, var netop hans gule bed. Hvem skulle dog have troet det? Jeg opdagede ved den lejlighed, at jeg blev ved med at vende tilbage netop dertil. Sidste år købte jeg så nogle svovlgule ranunkler, langsporede lysegule akelejer, fladkravet kodrivere og creme engblommer og satte i mit lille hvide bed. Kodriveren titter allerede frem med sine helt lysegule farver, og jeg glæder mig meget til at se de andre folde sig ud. I går faldt jeg så over en piskeflødefarvet staudevalmue, som frækt hoppede op i min kurv hos SuperBest. Tror jeg bliver nødt til at snuppe noget mere græs i år til det bed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....skønt at vi år efter år kan snuppe endnu en lille bed af græsplænen. Dit gulebed lyder som en drøm....og heldigvis er gul jo mere end netto gul.....det må vi jo nok takke hr. Dalby for at vi er mange der har fået øjnene op for. Gul har og er stadig ikk emin favorit farve i haven......men man skal jo aldrig sige aldrig og måske pludselig en dag jeg også er omvendt for alvor ;0)

      Slet
  4. Åh, det er min yndlingsanemone! Tak for synet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt så lidt søde Nana ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...