Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

fredag den 12. april 2013

Løjtnantshjerter i fremdrift....... og Tante Grøns have.


 
.......for noget tid siden satte jeg hvide løjtnantshjerter i to krukker i drivhuset.........og se her som de vil frem i verdenen....sådan så de ud for en uge siden. Små anlæg til blomsterstande er allerede synlige og hvis de fortsætter i samme tempo så varer det ikke længe før de kan pynte ude på terrassen.
 
Anderledes ser det ud med løjtnantshjerterne ude i det hvide bed.....de er kun lige begyndt at overveje at bryde op ad jorden.
 
Åh hvor jeg dig glæder mig til hjerternes fest.......og i mens jeg venter, fordriver jeg tiden med lidt fantastisk nærværende og  humoristisk læsning  af årets gang i "Tante Grøns have" og sammen med denne skønne havekvinde vil jeg heppe på at der snart kommer nogle "sommerhalvårs-boller på suppen" :0)
 
 


7 kommentarer:

  1. Det er da ikke så dårligt at have løjtnantshjerte så langt fremme allerede nu!

    Jeg kender slet ikke Tante Grøn, men det ser ud til at alle I andre gør ... Så nu vil jeg få fat i bogen, så jeg også "kan lære hende at kende".

    God weekend til dig!

    Kh Nana

    SvarSlet
  2. har kigget med på din blog længe... smugkigget og glædet mig over smukke billeder og positive tekster.
    "Tante Grøn" kom med posten i går, og på trods af lang arbejdsdag, efterfølgende møde og sent hjem - blev 2 timer i selskab med "Tante Grøn" borte som dug for solen (måtte det snart ske i det virkelige liv!)skøn, skøn bog!
    Have hilsner fra en fornøjet "Tante Bruhn"

    SvarSlet
  3. Herlig beskæftigelse - at se hjerter vokse af jorden og læse om en, hvis hjerte banker for haven ;0) Jeg vil fluks få min krukke med løjtnanshjerter ind i drivhuset.
    Kh Rose

    SvarSlet
  4. Søde Dorthe
    Åh-altså det fantastisk smukke lysegrønne løv! Nu skriver du at du satte dem for nogen tid siden, men jeg må ud i drivhuset og kikke efter liv i de 2 hvide løjtnantshjerter som jeg satte for 2 uger siden, for de må meget gerne komme op og løfte mit humør.
    Gud hvor skal det blive godt når vi kan sætte dem ud i haven til de andre dejlige løjtnanter.....
    Jeg nyder også Tante Grøns have i disse dage, det er skøn skøn læsning:o)
    Knus

    SvarSlet
  5. "satte dem"?? Øhhhh HVAD? Købte dem og satte dem i krukke? Såede dem inde og satte dem ud i krukke? Hvad katten taler I om? Jeg selv købte og gravede 2 stk. lyserøde ned sidste marts. Kan kun se den ene er på vej op i år. I 2009 da jeg var utroligt havedum, købte jeg en hvid og "satte den i krukke", troede den var død, da den "forsvandt" fra krukken. Nu ved jeg bedre, selvom jeg ikke er blevet helt haveklog på de få år. Må have fat i et hvidt eksemplar ...... eller flere.

    Det er først i dag, at jeg for alvor har tid til at fordybe mig i Tante Grøns Have. Har desværre haft susende travlt på arbejde fra tidligt til sent. Men i dag skal det være. De få sider jeg har fået smuglæst har gjort det svært at vente.

    SvarSlet
  6. Hej Dorthe.Jeg må da vist ønske mig Tante Grøns bog til min fødselsdag.....for jeg også kan "være" med.
    Dejligt med de hvide løjtnanshjerter i krukken.Jeg synes også at de er længe om at vise sig i ude i jorden.Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  7. Den boken må jeg lese. Hvite løytnantshjerter - de er helt fortryllende. Håper i alle fall en av to har overlevd etter flytting og mellomlagring i et bed som ikke ga den så mye. Her er det fortsatt kaldt, men jeg kan så vidt se noen tulipanblader titte frem med ett par centimeter.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...