Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 27. januar 2013

"Rod" i køkkenet.......


..............er der måske ikke ligefrem  - men  udekøkkenet har  bestemt været  i vintermode længe. 

Det er ikke meget aktivitet der har været derude, men i dag hyggede jeg lidt  og satte islygterne ind på bordet......her kan lysene brænde videre uden at blive slukket af sne og slud. 

Cedertræet er nu blevet sat ud under halvtaget da vi her i week-enden har haft udestuen varmet op.......og et par og tyve grader en nok for voldsom en omvæltning for nåletræet.

Tøvejret er for alvor sat ind og sneen falder nu mest som våd sne eller slud -  derfor gik jeg lige en runde for at ryste al den smukke sne fra tidligere af alle mine buksbom og ilex så de ikke tager alt for meget skade nu hvor sneen ikke længere er frostlet.

Aller helst ville jeg gerne at frosten fortsatte lidt endnu.....det bliver så trist og bart når alt det hvide er væk......men skønt var det lige at have tiden til en lille havetur.







11 kommentarer:

  1. Det er virkelig et helt fantastisk udekøkken du har dig.. heldige dig. Jeg kan lige forestille mig hvordan man kan lave lækkert mad dér, ordne sine krukker (på en regnfuld dag) og bare sidde og nyde... Dejligt.
    Dine islyger står da find derinde også - mon ikke de holder noget tid endnu, selv om det er begyndt at tø.
    En lille havetur lyder dejligt - vi havde 10 minutter i drivhuset i aftes, og nød at det stadig var koldt og klart. Hundene løb og legede i sneen, og det var skønt bare at sidde derinde. Det er jo ved at være længe siden nu. Men foråret skal nok komme... når tiden er til det. Jeg stemmer også for lidt mere frost indtil foråret er realistisk. Det er nu rarere.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan......det er bestemt super skønt at kunne stå ude og tilberede mad til de skønne grill-aftner vi desværre havde alt for få af sidste sommer ;0) Det bliver skønt når vi kan komme ud lidt længere tid ad gangen og samtidig udrette noget der ude......uha hvor jeg glæder mig.

      Slet
  2. Hvor er din ceder skøn, den er jeg godt nok vild med.
    Jeg er enig med dig, hvis vi alligevel får frost igen sidst på ugen, så kan sneen ligeså godt blive liggende og beskytte vores planter, men nu er der ingen vej tilbage, det er ved at tø, så nu skal det væk.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej der er desværre ingen vej tilbage Lisbeth.....sneen er næsten væk nu og afløst af regn og rigtig trist januar vejr - ØV.

      Slet
  3. Godaften Dorthe.Det er da et dejligt udekøkken du har.Og fint at du kan bruge det her om vinteren til opbevaring.Dine islygter ser da rigtig fine ud endnu.men desværre har vi jo tøvejr nu så..........
    Men rigtig god aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja Jette det var en stakket frist.....der er ikke meget tilbage af de skønne lygter nu :0)

      Slet
  4. Jeg melder mig også som en sand fan af dit udekøkken! Det er så lækkert!
    Har i selv bygget bordet eller er det købt færdigt? Hav en dejlig dag :)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde ;0) Ja vi har selv bygget det for et par år siden....og jeg er rigtig glad for det kan du tro......det er super skønt med arbejdsbord og rindende vand :0)

      Slet
  5. Smukke islygter og i særdeleshed et smukt udekøkken..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tine......nu er der desværre kun udekøkken tilbage ;0)

      Slet
  6. Smukt og stemningsfuldt med islygterne.

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...