Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 1. januar 2013

Julen blev båret ud......



.........i haven  én af de sidste dage i det gamle år og stuen forvandlede sig langsomt til sit gode gamle jeg. På én gang både vemodigt og befriende - hverdagen venter forude, med hvad den medbringer af daglige gøremål og langsomt skal vi nu trækkes ud af vores feriemode.
 
Juletræet ligger nu og venter på at få grenene klippet af, så de kan blive stukket ned omkrig diverse roser og sarte planter for at beskytte dem mod den frost vi ved kan være så hård ved planterne de kommende måneder.
 
Jeg må blankt erkende at det ikke er meget jeg har været ude i haven i ferien......vejret har jo ikke lige frem appeleret til at tage en tur derud da det stort set har regnet hver dag i 14 dage - så her, dagen på natten til det nye år, var det helt forfriskende at tage en runde derude i solskin og konstatere at der er håb forude. Små løgspirer stikker op under bladene hist og her og silkepæonernes tidlige røde skud er klar til at gå foråret i møde.
 
Det samme er jeg - med kolde fingre og rød næse - efter bl.a. at have afmonteret snebollebusken for de tidligere så smukke røde pigeonæbler på snor.



10 kommentarer:

  1. Vi fejrede også nytåret i dag med at tømme juletræet for pynt, og som dit ligger det og venter på at blive klippet i mindre stykker.

    SvarSlet
  2. Også her er træet tømt for pynt og smidt ud, alle julesager er væk, herligt. Dagen blev fejret med en runde i haven, det er der nok flere, som har gjort.
    Knus og godt nytår
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Godt nyt haveår. Ja når pynten er væk, er der ligesom rent bord til nye tider, drømme og haveglæder :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  4. Luften har især godt af én nytårsdag - æhhhh, eller er det mon omvendt ;-). Rigtig godt nyt haveår til dig, Dorthe. Det lover jo godt at starte året med lidt puslerier i haven.

    /Birgitte

    SvarSlet
  5. Jeg ønsker også dig et godt haveår :-)

    Jeg synes at billedet af det ikke helt så friske æble er meget stemningsfyldt.

    SvarSlet
  6. Ja heldigvis venter foråret efter vinteren og om bare nogle uger har vi vintergækker i haven. Dejligt.

    Rigtigt godt nytår. Jeg håber du får et helt fantastisk år.

    SvarSlet
  7. Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  8. Hej Dorthe.Ja det bliver rigtigt spændende med det nye haveår....kan næsten ikke vente.Rigtig godt nytår til dig knus Jette

    SvarSlet
  9. Rigtig godt nytår Dorthe, det er spændende hvad det kommende haveår bringer:-)
    Knus

    SvarSlet
  10. Kære Dorthe. Sidder her i de tidlige morgentimer og kigger på vores juletræ med lys. Det skal også "ofres" til at dække sarte planter i haven, men ligesom dig har jeg nu heller ikke været meget ude i haven her i julen. Men nu kommer det nye haveår, så der begynder så småt og ske ting og sager her.

    Rigtig godt Nytår og godt haveår 2013.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...