Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 3. november 2012

Ugen der gik.....

 
 
De første frostnætter sidste week-end med temperaturer ned til -5 grader fik Platantræet og tempeltræerne til at slippe taget i bladene. Høstanemonerne der ellers bare har stået super flot klappede sammen over night så festen her er forbi. Men hvor er det sundt og frisk at stå op til klar frost og blå himmel i stedet for gråt og regn. Billederne her er fra den 27. okt.





 
......tiden kan man ikke kæmpe imod og jeg forstår slet ikke at det allerede er november. Haven er frygtelig våd og jeg har haft så travlt med arbejde, børnefødselsdag samtidig med at jeg kæmper med mit hovede, så jeg slet ikke er vinterklar derude. Men mon ikke et par timer derude i dag kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg skal have tømt div. zink baljer, kander, vandtønder og fade for vand inden frosten pludselig slår til. Sidste år mistede jeg nemlig min ene vandtønde fordi jeg var lidt for sent ude.......man lærer af skade.
Græskanterne er vilde og uregerlige og der vokser ukrudt op på mine flisedækkede terrasser så jeg må vist bare på med havehandsken og gribe fat derude......og så er der jo de der løg :0(
 
Senere vil jeg vise jer hvad der kom med pakketransporten den anden dag........noget jeg har ønsket mig rigtig længe............. ;0)
 
 

12 kommentarer:

  1. Det ser ud til at blive en dag, hvor solen kommer frem og giver energi. Jeg skal også i haven. Det bliver skønt :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja det bliver super skønt - især fordi det for mit vedkommenede er alt for længe siden ;0) Solen er klar lige her og nu .

      Slet
  2. Ja, nå er de høst og nesten vinter. Vi fikk snøen tidlig og det ble nesten julestemning ute, men så kom regnet og mildværet og nå er alt bare bløtt og svart igjen.

    Flotte frostbilder du har tatt! Ønsker deg en fin helg.
    Du er hjertelig velkommen til å delta på min fotoutfordring i helgen!

    God klem Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. ....ja vinteren venter forue....dog ingen sne her hos os....lidt hagl er det blevet til og frost et par nætter. Sneen må gerne vente lidt endnu. Tak og i lige måde Vivi :0)

      Slet
  3. Ja hellere frostklare morgener end regn og rusk, det er vi enige om. Mit lille platantræ har ikke smidt alle bladene endnu, men det kønne er gået af dem.
    Jeg er spændt på, hvad du fik som du har ønsket dig meget længe :)
    Her er der ikke meget sol og ind i mellem kommer der byger. Vi har fået 11 mm i går og til morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har platantræet heller ikke smidt dem alle.....men i lørdags faldt en del af bladene sagte til jorden kort efter solopgang. Smukt syn.

      her er det sol og plantevejr så jeg må ud ....så skal jeg nok afsløre lidt senere ;0)

      Slet
  4. Hej Dorthe.Ja! her skinner solen også,og jeg får have besøg lige om lidt.
    Mangler kun at komme tulipanløg i krukker,så er jeg ved at være
    vinterklar.
    Rigtig god weekend til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt med sol og lys Jette.......og løg i kruker lyder sørme også skønt :0)

      Slet
  5. Søde Dorthe, håber den friske luft i dag kan hjælpe lidt på dit hoved, og solen er da på lige nu, så hurra for det. Det var meget smukke frost dage sidste weekend, det foretrækker jeg nu også for regn og rusk. Spændende med den pakke - faconen afslører en del, synes jeg - men glæder mig til at se HVAD det er.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ulla.......det hjælper det hele ;0) Ja faconen er temlig afslørende.....men ikke for det hele :0)

      Slet
  6. Ih, hvad kan der mon være i pakken?

    Søde Dorthe
    Hvor er det ærgeligt at du kæmper med dit hovede - jeg gætter på migræne, som jeg(også) lider af - det er så frustrerende og udmattende, at man er tvunget til at ligge underdrejet. Jeg har dog heldigvis fundet nogle gode migrænepiller og jeg vælger livskvaliteten og spiser dem jeg har behov for selvom det er mange....
    Jeg håber at du kommer ud i den friske luft og får ordnet nogle af opgaverne derude og så vil jeg sige at græskanterne løber ingen steder så dem kan du nå til foråret;))) Husk at prioritere og løgene vil du jo være lykkelig for til foråret.
    Knus og god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja det er spændende :0) Men et træ kan jeg jo ikke skjule det er.....og så med mistelten på.......lige hvad jeg ønskede mig ;0)

      Ja det er noget L...Lisbeth når den slår til - i denne uge to dage. Kæmpede mig dog igennem arbejdet onsdag inden jeg måtte bukke under med opkast og knaldhamrende hovedpine. Fredag som egentlig var min fridag med hyggelige planer måtte jeg således også tilbringe i "skjul". men i dag er jeg frisk som en fisk og glad fordi nu har jeg fået plantet mit træ :0)

      Jeg kommer bestemt til at prioriterer løgene søde. Tak og knus tilbage :0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...