Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 18. juni 2012

Pæonbedets spejlæg...

 







.................og hvide pryd må siges at være den skønne "Jan van Leeuwen". Denne rent hvide anemoneblomstrende pæon med sit klart gule indre lyser gevaldigt op i bedet en regnvejrsdag eller hen under aften.

"Jan van leeuwen" kommer trofast igen med mange blomsterknopper år efter år og så har den nogle fantastisk smukke grønne blade så en placering fremme i bedet hvor den kan ses og give frodighed er ideelt.

11 kommentarer:

  1. Hej Dorthe. Dine pæoner er fantastiske, især Bowl of Beaty. Den må jeg bare eje!
    Det var nogle supergode billeder. Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Kære Dorthe. Hi hi skøn overskrift....men de ligner da også spejlæg. Men hvor er de flotte. Dem ville jeg gerne eje også.

    Knus Lise Lotte

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe, jeg vidste at jeg ville kunne begrave mig i pæoner hos dig. SUK - har ikke læst med i flere dage... Er så glad for at du skriver om de forskellige pæoner at de er blomsterrige og driftssikre, så er de jo lige til at tilføje på min plante-ønskeliste, hvilket hermed er gjort. Både Jan van Leeuwen og Bowl of Beauty er utroligt smukke. TAK :)

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  4. Jeg kan allerbedst lide de anemoneblomstrende pæoner og denne Jan van Leeuwen er lige noget for mig. Hjerte-suk den er skøn....og over på ønskelisten med den - sådan!

    SvarSlet
  5. Åh dine pæoner er så smukke, jeg er vild med dem alle. Jeg må vist også have fingrene i nogle flere, jeg har kun nogle almindelige slags.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  6. Så hvit, og så flott!

    Kjempe fine bilder! Klem

    SvarSlet
  7. Ja den er smuk, mine kæmpe pæoner, som jeg viser i dag, ligger hen af jorden, nedlagt af regnen :o(
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  8. Smuk og gavmild.....hvad mere kan man ønske sig......bortset fra en smule SOMMER ;0)

    SvarSlet
  9. hvor er den fin ;0) glæder mig til jeg har lært kunsten i at have pæoner.. har fået en enkelt blomst hi hi ikke så heldigt når der står 5 flotte planter.. ;0)

    SvarSlet
  10. Ja, den er helt klart den bedste hvide enkle pæon, der er på markedet - efter min mening. Stiv og opret og store skålformede blomster. Desuden har den en flot vækst (snoede knopper) i foråret.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...