Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 23. juni 2012

Et projekt der ligger stille......




............og venter på at tiden kommer flyvende så vi kan kommer videre. Måske det bliver her i week-enden om vejret vil.............

Stolperne til projektet blev malet for et par uger siden som I ser, med siden da har de bare ligget stille .............. det er ikke udebruseren der står for tur endnu......i stedet ønsket om et nyt tørrestativ der tager form.

Vores gamle tørrestativ er et vinge-tørrestativ......der måske i grunden ikke er særlig kønt....men det primære problem er at den simpelthen står for tæt på udestuen nu hvor vi har bygget ud. Tøjet klasker mod træværket ved bare den mindste lille brise - det er absolut ikke optimalt så stativet skal flyttes.

.............og når vi nu alligevel skal til at flytte stativet ja så syntes havenissen her jo at det vil tage sig bedre ud med et par sort malede stolper og lidt rionet......så den sag arbejdes der nu på at få op at stå :0)

Bag tørrestativet har jeg som I kan se plantet et nyt tempeltræ....men mere om det senere.



20 kommentarer:

  1. Blåregn, det skulle jag gärna ha, vet dock inte om den klarar sig, men tror jag skall chansa.
    Ha det gott/Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. .....ja jeg lod mig også friste og tager chansen - den er utrolig smuk sådan en fuldvoksen blåregn ;0)

      Slet
  2. Hm rionet kan du da ikke tørre tøj på, men det er nok heller ikke det du vil. Der er nok flere planer omkring tørrestativet.
    Held og lykke med det.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* .....nej det er nok en dårlig ide at sætte tøjet fast med klemmer på rionettet - men lidt indbygget espalier kan der altid bruges ;0)

      Slet
  3. Det er en god ide med et mere dekorativt tørrestativ og jeg glæder mig til at se det færdigt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. .....det gør jeg også ;0) Det er nu ikk enoget større og avanceret projekt......men tiden har bare ikke lige været der endnu ;0)

      Slet
  4. Både stien rundt og bedet er blevet superflot på rekordtid. Ikke til at se at udestuen er blevet færdig for ganske kort tid siden.

    kh
    Bettina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bettina.......ja tingene kan pludselig udvikle sig meget hurtigt ;0)

      Slet
  5. I er da blevet bidt af en byggemyg, hos jer.
    Sejt ;-)

    SvarSlet
  6. Tak for kigget.
    Det ser ud til, at du har rigtig mange smukke planter.
    Ha en god Sct. Hans aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. selv tak.......det var en rigtig hyggelig lang og våd aften med mange byger ;0)

      Slet
  7. Hej. Det bliver flot, når det bliver færdigt, glæder mig til at se kombinationen tørrestativ og rionet. Jeg synes også, du har meget smukke blomsterbede, som man kan se på dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....tak. Jeg glæder mig også Birgitte.......og nu skal der snart være lidt tid til at bygge videre :0)

      Slet
  8. Det er jeg sikker på bliver lige så flot som alt det andet I har lavet ;O)Vejret er nok ikke til at lave noget i i dag....desværre. Havde selv en masse planer men det må vente...
    God søndag til dig :O)
    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marlene........både vejret og tiden har arbejdet i mod at tørrestativet er kommet på fode........endnu ;0)

      Slet
  9. God idé med et nyt stativ, jeg håber da at vejret arter sig hos jer.... her står det ned stænger. Øv. Spild af god have-tid!

    SvarSlet
    Svar
    1. .....vejret artede sig bare slet ikke - det blev til en omgang dagsregn og en eftermiddag på sofaen ;0)

      Slet
  10. Ja det er da en god idé med nyt tørrestativ. Jeg forsøgte mig med samme idé her, men min mand fik mig overbevist om, at rionet (rust) ikke er godt sammen med vasketøj. Hmm måske jeg skulle prøve igen, jeg holder lige øje hos dig, hvordan dit ender for I har helt klart sans for det:)

    Ha´ en dejlig dag.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det syntes jeg også........det er nok heller ikke den aller bedste kombination men jeg håber at det lykkes uden at tøjet tager alt for meget skade ;0)

      Slet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...