Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

mandag den 14. maj 2012

Ugens favorit tulipan.........









......må bestemt blive den skønne Angelique. Denne sart lyserøde tulipan er nu for alvor sprunget ud her hos mig også.......og ih hvor er den skøn. Noget af det smukkeste man kan drive op på tulipan markedet og en af de første der blev indført i haven.

Desværre er de skønne lyserøde sorter ikke særlig hårdføre i haven og kommer sjældent igen mere end to-tre sæsoner. Læs her hvorfor.

På billederne her over er det Up-star der svejer i vinden. Up-star minder meget om Angelique i farven - den er dog ikke helt så pæonlignende og fyldt men så skulle den være mere hårdfør. Hvorfor der pludselig er en mere pink tulipan mellem de sart lyserøde ved jeg ikke - det må være en af naturens luner.......det var i alle tilfælde ikke tilfældet sidste år.

Ha´ en bragende god start på ugen ;0)


13 kommentarer:

  1. Angelique er absolut også en af mine yndlinge, den bliver man ikke skuffet over :O)New design er nu heller ikke at kimse af ;O)

    SvarSlet
  2. Angelique er en nydelig tulipan som jeg også har hatt i hagen. I høst satte jeg ned flere som nå står med knopper, snart klare til å springe ut. Gleder meg :-)
    Får bare håpe på at den voldsomme vinden vi har ute nå, ikke legger de flate. Hagemøblene blåste av terrassen og ut i hagen i de tidlige morgentimene i dag, og det blåse kraftig fremdeles.

    SvarSlet
  3. Tulipanen er skøn, men det er dens omgivelser bestemt også. :o)

    SvarSlet
  4. Wow, snygga bilder! Härlig tulpan.

    Ha det gott//Ulrika

    SvarSlet
  5. God formiddag.Også min absolutte yngling blandt tulipaner.
    skønne billeder.Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  6. Hun er den skønneste blandt tulipaner, hende Angelique :-)
    Men det kunne da være, jeg skulle overveje også at få indført Up-star, hvis den er lidt mere langtidsholdbar - det er jo absolut ikke nogen uvæsentlig kvalitet :-)
    Det ser i øvrigt super lækkert ud med din kombination af tulipaner, buksbum, vibeæg, sten mm.
    Ha' en skøn uge!
    Knus Signe

    SvarSlet
  7. Åh de smukke tulipaner.... jeg har altså bare ikke nok i min have, smiler... jeg må også finde Up-star, den har også den skønne lyse farve, som jeg søger... tak for tip.. knuz

    SvarSlet
  8. Det er nu en dejlig plads du har fået indrettet der, tror godt lige der kunne være plads til et par havevenner og en kop kaffe i forårssolen :-)
    Henrik

    SvarSlet
  9. Helt enig det er en dejlig tulipan.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  10. Har selv Angelique og vil gerne have mange flere af dem. De dufter også dejligt.

    SvarSlet
  11. Gode billeder.
    Hvor er den smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  12. En meget dejlig tulipan - og det har jeg IKKE set før hornvioler og tulipaner.
    En fin idé og hvor de klæder hinanden. God inspiration. Tak!

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...