Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 26. maj 2012

Guddommelige maj....




...........fortsætter sin uptour og lader solen herske .

Gudeblomsten der flyttede ind i haven min sidste år, i to smukke eksemplarer, er nu sprunget ud. Desværre er den ene gået til i vinterens løb - men makkeren der stod lige ved siden af har modsat den anden overlevet.....hvad der har gjort forskellen er svær at gennemskue da de har haft akkurat de sammen vækst betingelser.  Nå men sådan er der så meget.

I dag har jeg haft endnu et blogger besøg - denne gang af den poetiske, haveinteresserede Marina fra den skønne blog Badut. Har I ikke allerede stiftet bekendtskab med hendes skønne univers af søde og underfundige og poetiske hverdags betragtninger, skønne traditioner og kreative ideer til børnene så slå et smut forbi og bliv fyldt op af gode ideer lige til at gribe. 

Billeder får I ingen af, da det er indforstået mellem hende og jeg at hun ikke gerne optræder på billederne selv......men jeg lover jer - hun er akkurat som man tænker sig hun må være - lattermild,  kærlig, gavmild, troværdig og meget vidende - kort sagt endnu et skønt nyt bekendtskab som dette bloggeri har ført med sig.

Denne skønne mørke, i perioder næsten sorte, akeleje er helt fantastisk smuk lige nu.............tror den skal danse på Pinsebordet ;0)






13 kommentarer:

  1. Hej Dorthe. Sikke en flot gudeblomst. Jeg så den også i Høneballehaven på Samsø og din er mindst lige så flot. Det er en plante, jeg må skrive op på min ønskeliste. Sikke en god dag I har haft i haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er smuk og lidt speciel :0) Tak det var en fantastisk dag (og nat) hvor pinsesolen dansede :0)

      Slet
  2. Så nydelige bilder :)
    Ha en fin lørdag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlet
  3. Kære Dorthe. Mange, mange tak for de dejligste timer og for kikket ind i din smukke blomsterverden. Jeg vil huske det længe og håber snart vi ses igen. Jeg blev helt forbavset (men også glad) over at læse dine søde ord herover. Jeg kan godt se at det må virke lidt mærkeligt at jeg ikke vil fotograferes, men det er mere fordi jeg ikke rigtigt synes at bloggeriet skal centrer sig om mig.

    Hav en dejlig pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak søde....det var bare super hyggeligt. Det er som vi snakkede om slet ikke mærkeligt Marina....og jeg respektere dig for det :0) Håber bestemt også snart der bliver hul i kalenderen :0)

      Knus

      Slet
  4. Dejlig gudeblomst. Jeg var lige ved at smide et par stykker i kurven, da jeg var på planteskole i går, men jeg kæmpede mig imod fristen. Det kan jeg da godt ærge mig over nu når jeg ser skønheden igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. SMILER.....fristelsen er ellers en svær en at holde stangen - så respekt for det Karina ;0)

      Slet
  5. Din gudeblomst er dejligt. Jeg synes, det er så skøn en lille plante, og har selvfølgelig også bragt en med her ud i min nye have. Den står også med blomst :-)

    Akelejen er også rigtig dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. kan godt forstå du måtte have den med Vivi....den er et dejligt indslag :0)

      Slet
  6. Mums den Gudeblomst må jeg have fat i, den er bedårende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er den virkelig Marlene......;0)

      Slet
  7. Håber dine mørke akelejer har danset godt på pinsebordet!
    De er SKØNNE!

    :-) Dorthe

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...