Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 15. maj 2012

Denne anemone.....



.......er ny i det hvide bed. Jeg fandt den i mit lokale plantecenter for nylig og da jeg jo så småt er ved at genetablere mit lille hvide bed efter forårets gravearbejde - ja så måtte den bare med hjem. Nu står den lige så fint og lyser op  ved siden af pæonerne hvis knopper svulmer og løjtnantshjerter der er lige ved at springe  ud.

Anemone multifida "Annabella white" er navnet på denne forholdsvis høje anemone (i hvert fald hvis man sammenligner den med den lille skovanemone)..............den gør en god figur lige ved siden af mit lille beton fuglebad. Anemoner kan man vist ikke få for mange af ;0)








18 kommentarer:

  1. Jeg tror, jeg ville befinde mig rigtig godt, i din have :-)

    SvarSlet
  2. Du er vist også en rigtigt anemone-pige :) - og nej, dem kan man ikke få for mange af. Denne her er vel nok yndig.

    knus

    SvarSlet
  3. Anemonen er en rigtig køn og nem staude. Jeg blev foræret en af min svigerinde for nogle år siden,og den vokser sig stille og roligt større og større.

    SvarSlet
  4. Hvor er den elegant og skøn med de lange ben og den hvide kjole - den kan jeg godt forstå, at du måtte have med hjem :-)

    SvarSlet
  5. Skøn Anemone Dorthe, den kunne jeg også blive forfalden til.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Dorthe. Ja, den er godt nok smuk og elegant. Jeg kan godt forstå at du måtte have den. Den passer perfekt ved siden af fuglebadet. Jeg synes, den er speciel, især fordi den også er høj. Det kan jeg godt lide!

    SvarSlet
  7. Hvor er den yndig kan godt forstå du måtte have den med hjem. Kan se den kan stå og spejle sig i vandet hvor sødt.

    SvarSlet
  8. Det er da en super lækker yndighed. Naturligvis må en sådan med hjem.

    SvarSlet
  9. Så yndig og fin den er :-))

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare yndig. Jeg har også udviklet en svaghed for anemoner, og de sidste par uger (med plantemarkeder) er der da også flytte flere forskellige ind her på matriklen :-)
    Tvivler oprigtigt på, man kan få for mange ;-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  11. Den er bare skøn. Jeg er enig med dig. Anemoner får man ikke for mange af.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  12. Hvor er den fin og elegant, din nye anemone ;o)

    SvarSlet
  13. Hvor er den yndig - jeg kendte ikke denne anemone, og du har ret i, at anemoner kan man slet ikke få for mange af :-) Klem!

    SvarSlet
  14. Den var da heller ikke nem at gå udenom, tror også jeg havde reddet den fra et liv på planteskolen :D SMUKSAK :P

    SvarSlet
  15. Wow - den er skøn Dorthe, den kommer på min ønskeseddel. Jeg kan godt lide at den har lidt højde.

    SvarSlet
  16. Hvor er den fin, den vil jeg også gerne eje. Dejligt med ny inspiration på planteområdet - tak for det.

    SvarSlet
  17. Hvor er den bare sød. Jeg kan virkelig godt lide at den er høj. Det er der ikke så meget som er på denne årstid. For mange anemoner? Nej da, det kan ikke lade sig gøre :-D

    SvarSlet
  18. .......verden er blevet mindre de sidste år og hele tiden bliver man fristet af nye smukke planter på planteskolen - planter der ikke kunne opdrives der for år tilbage. Det er som en hel skattekiste der åbenbarer sig i plantekatelogerne i dag.....and we like it ;0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...