Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 6. maj 2012

Dagens favorit tulipan(er).......




 .........må  siges at være disse to tulipaner sammen.

Sidste år havde jeg for første gang denne smukke Triumph tulipan "Rem´s Favorite" i haven ............jeg syntes den var så smuk at jeg måtte have den igen. Denne gang har jeg sat den sammen med en bunke af en af mine andre favoritter i triump-kategorien - "Queen of night". De passer aldeles fantastisk sammen i farverne - super smukke syntes jeg og øjnene har svært ved at slippe synet når jeg går rundt derude.

.............men som så mange gange før så er det sådan med favoritter at de hurtigt afløses af en nye favoritter - så vent bare i næste uge er der en ny favorit - indtil da vil jeg stornyde synet af disse ;0)


20 kommentarer:

  1. Ikke rart du ikke kan slippe øynene fra dem: de er superfine sammen! Det er så deilig når man ser at planter man setter sammen, matcher :-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlet
  2. Fantastisk makkerpar ;o)

    SvarSlet
  3. Det forstår jeg godt - de er smukke!

    SvarSlet
  4. Vi følger skam gerne med i ugens eller dagens favoritter. Jo flere tulipaner, jo bedre :) Queen of nigth er nu også en af mine favoritter, måske jeg skulle supplere med Rem's Favourite...

    SvarSlet
  5. Det er en utrolig FLOT kombination - den kunne jeg godt finde på at kopiere !

    SvarSlet
  6. Åh, hvor skønne de er!
    Ønsker dig sol og havevejr i ugen der kommer!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  7. Så langt dine tulipaner har kommet. Her står de i knopp ennå, og temperaturen er bare på noen få grader. I går sådde jeg salat ute men det snødde - tror jeg flytter til Danmark snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - Kristin du kommer bare ;0)

      Slet
  8. Kan også tenke meg å flytte til Danmark:-). Fin fargekombinasjon!

    SvarSlet
  9. Ja de er gode sammen, det ser så fint ud.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  10. Smukt smukt smukt. Hvad mere kan jeg sige...

    SvarSlet
  11. Den to farvede, er min favorittulipan. Jeg har den, eller håber jeg har den endnu, den er ikke sprunget ud endnu, hvor det hvide starter i cremegult og bliver mere ig mere hvid. Jeg synes den er yderst smuk, og i din kombination med den mørke, er det bare fjong!

    SvarSlet
  12. WOW... skikkelig lekkert! Denne må jeg prøve å huske til høsten...

    SvarSlet
  13. Fantastiska bilder på fantastiska tulpaner. Jättevackert.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlet
  14. Jeg er på til begge. De er bare smukke.

    :)

    SvarSlet
  15. En praktfull kombinasjon! Vi som bare har de i knupp, må nyte av andres blomsterprakt!

    SvarSlet
  16. Så skønne. Jeg har engang haft den kombination med løjtnatshjerte også, i foråret vil jeg nemlig gerne have at farverne ikke bliver alt for mørke, men det er bare mig der er fjollet.

    Her i haven er tulipanerne mildest talt noget rod for jeg var selvfølgelig så dum at lægge nye tulipanløg før jeg havde set hvad her allerede var og man kan godt sige at det ikke passer ret godt sammen. Nu må jeg se hvor længe mine nylagte tulipaner klare sig og så er en nytænkning ellers med i det projekt der hedder at nytænke bedene, et projekt jeg ikke når i år....

    I er umådeligt flittige i jeres heldige plet jord og jeg glæder mig til at følge med efterhånden.

    SvarSlet
  17. Jeg leder forgæves efter din mailadresse. Jeg må være blind for jeg kan simpelthen ikke finde den. Kan du ikke sende mig en mail: badutinput@gmail.com så jeg kan skrive tilbage til dig?

    KRAM

    SvarSlet
    Svar
    1. *SMILER* - det kan du da tro jeg gerne vil :0)

      Slet
  18. Jeg sidder netop og planlægger næste års tulipaner, og disse kunne meget vel blive et makkerpar i min have! Flotte billeder! :-)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...