Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 29. januar 2012

Sne og sommerminder



Sommeren 2011 var ikke god ved mine brombær...........godt nok var der i år rigtig mange af dem, men den kolde sommer og manglen på sol i sensommeren gjorde at mange af dem desværre ikke nåede at blive modne. Nu hænger de så derude her i januar og har fået et fint drys sne på.

Synet af dem fik mig til at mindes en af de sjælden aftener hvor det rent faktisk kunne lade sig gøre at side ude og nyde sommeren efter klokken 8 uden at få selskab af pingviner.  En dejlig sommeraften hvor der blev bagt pandekager over bålet og hindbær og brombær udgjorde det lækre fyld sammen med et drys sukker.




Der er langt fra billederne herover, med stjerneklar augusthimmel og solhatte overalt, til billederne fra i dag her sidst i januar, hvor haven er hvid, himlen grå og solhattene står som tørre brune stilke i bedene.....men det til trods så nyder jeg sneen her i januar og for min skyld må den gerne  blive her lidt endnu......men når vi når til marts må det gerne være definitivt slut med vinter. 





12 kommentarer:

  1. Dejligt med sommerminder! Ser rigtig hyggeligt ud. Har det som dig- lidt vinter inden foråret snart kommer!
    God søndag
    Skipper

    SvarSlet
  2. Jeg synes også, det er dejligt med sommerminder. De pandekager ser gode ud! Lidt vinter er hyggeligt når bare det ikke bliver for besværligt!

    SvarSlet
  3. ... ja ih hvor kan vi mindes de skønne dage/aftener, der trods alt var i 2011. Jeg er vildt imponereret over hvor klart man ser stjernerne på de midterste billeder - utroligt smukt. Det er hyggeligt ud i din have med alle de tændte lys :) og lækre pandekager, uhm...

    Sneen ligger også ret pænt her i Århus-området og det ser rigtigt fint ud! Bare lidt sol og blå himmel, og så skal I se hvordan alles humør ryger lige i vejret.
    Men om en måned må det være definitivt slut med vinter...

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  4. Dejlig med gode sommerminder.
    Her ligger der st lag sne overalt.

    SvarSlet
  5. Det ser hyggeligt ud men dog mest sommerbillederne. Vinterbillederne er også fine, skal vi have vinter og frost er det det perfekte tidspunkt lige nu, men 1. marts ønsker vi forår. FORÅR :o)

    SvarSlet
  6. Tak.....ja en smule vinter bare lige et par uger det vil jeg gerne have....og så forår :0)

    SvarSlet
  7. Det har også været det sløjeste brombærår hos mig - bærrene var små og mugnede på busken.
    Børnene har savnet deres vinter-hit: let optøet vanilieis rørt med brombær til lækker lyserød brombær-softice.
    I år skal der komme rigtig mange bær - jeg insisterer :o)

    SvarSlet
  8. Jättefina bilder, och jag föredrar nog sommarbilderna med alla goda desserter:)//helen

    SvarSlet
  9. Herlige bilder av sommerminner! Nå lengter jeg mot våren, med alt som hører til! Ja, vinteren kan få bli til mars, men da kan den pakke seg vekk, og sende oss noen fine vårdager.
    Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlet
  10. Mysigt det ser ut :-)
    Jag brukar ha björnbären på gräddbakelser mums :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  11. Tak til jer alle tre.....ja en hjemmeavlet smoothie eller vanilie is med bær ville bestemt ikke være en ringe sag. Sommerbillederne er vist en klar vinder - også i denne omgang ;0)

    SvarSlet
  12. Helena :0)

    uh det lyder også lækkert.....tænderne løber helt i vand nu :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...