Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

onsdag den 6. juli 2011

Stokrose og klematis


Denne selvsåede stokrose er den første til at springe ud i år.............den står helt mutters alene midt i bedet blandt roser m.m. men den står åbenbart godt, for den er stor og sund at se på og knopperne varsler mange blomster.




Klematiserne fortsætter med deres fortryllende blomsterflor......................her er det Hagley hybrid der så småt afløser den lidt tidligere blomstrende "Pink Fantasy" og den meget tidlige "Alpina",der nu er afblomstret, men nu pryder med sine smukke frøstande. Snart springer stokroserne her også ud......i modsætning til den øverste så har jeg selv sået de der står her sammen med espaliet ved værkstedet.





 

11 kommentarer:

  1. Det kalder jeg koordination :)

    Har du simpelthen plantet både den pink Alpina, Pink Fantasy og så Hagley ved samme stolpe?

    Jeg kan godt se at de afløser hinanden i blomstringen, men hvordan sikrer man at de ikke kvæler hinanden?

    Smukke lyserøde farver - det er da vist ikke kun juni, der er lyserød hos dig.

    SvarSlet
  2. Godaften

    Nu er jeg lige kommet dumpene forbi dig tænkte lige på om du ikke havde lyst til at få en plads på min side under link hvis du linker mig får du en plads hos mig (: Tænkte osse lige på noget andet har noget der hedder på besøg du kan læse mere her http://dytbat.wordpress.com/pa-besog/ Håber du har lyst til at være en af dem... Håber at høre fra dig på min blogger måtte jo lave ny pga ham jeg havde hos snakket jeg ikke med mere og endt med at han bare lukket den ned uden jeg fik det at vide så håber du kan lide min blogger nu jeg kun har været igang i en halv uge ca... (: Forsæt god aften...

    Mange knuser fra Dytbat/Lise

    SvarSlet
  3. Så vackert - både stockrosor och klematis är ju så formsköna och dina klematis mot spaljén är vackra som en tavla... blommorna kommer verkligen till sin rätt.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  4. Smukke lyserøde clematis og stokroser. Ikke for meget, bare lige så lyserødt, så det er smukt ;-)

    SvarSlet
  5. Visst är stockrosor vackra! Och din klematis är ju bara så fin.

    Hälsar Åsa

    SvarSlet
  6. det ser godt ud, fint sammensat..

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin den stokrose. Godt at den fik lov at blive lige midt i rosenbedet.
    Jeg venter stadig på mine stokroser, de står med store svulmende knopper alle steder. I jordbærbedet, i kartoffelbedet og i staudebedet.
    De er lige skønne alle steder.
    Lotte

    SvarSlet
  8. Det ser rigtig godt ud:) Anne Gine

    SvarSlet
  9. Det er nogle meget fine lyserøde planter du viser :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er de skønne både dine clematis men også stokrosen..
    Dejlige billeder og glæder mig til at se stokroserne folde sig helt ud :)
    God weekend
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  11. Ulla :0)......ja hvis du spørger mig, så gælder det om at koordinere så blomstringen strækker sig så længe som muligt :0)

    På dette espalier vokser alpinaen op og dækker det øverste.....og de andre vokser op og dækker alpinaens bare stængler......du skal bare plante forskellige beskæringsgrupper sammen så de afløser hinandens blomstring.

    -----

    God aften Dytbat/Lise og velkommen i min have......du er altid velkommen.

    - tak for det gode tilbud - kigger forbi ved lejlighed. Om jeg linker ved jeg dog ikke umiddelbart det kommer an på om på så meget....mest fordi min egen liste lige så meget er tænkt som en læseliste for mig selv og hurtig genveje til de bloggs der vækker min haveinteresse og ikke reklamesøjle........så tiden må vise hvad der sker i den retning.

    -----

    Anna, Ina, Åsa, Tim......TAK....ja jeg er en hund efter lyserødt det kan jeg vist ikke skjule :0)

    -----

    Lotte.....velkommen i min lille have også til dig.......

    Stokroser er fantastiske, så jeg kan godt forstå du venter med spænding......

    -----

    Anne Gine, Vivik og Karina......ja der er vist en lille prinsesse gemt i mig siden alt er så lyserødt i haven :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...