Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 9. juli 2011

Den aller sidste......


........ af de smukke, smukke roser på "Constance Spry" ligger nu og plasker rundt i et lille zinkfad.

Vi fik grillet i nogenlunde tørvejr og nu er ungerne desværre på dræbersneglejagt :0(

Indtil nu er min have gået pas forbi og har ikke været hærget af de lede s...... - men nu går den åbenbart ikke længere, den anden aften fandt jeg dem for første gang og i aften er den gal igen. Jeg har lovet børnene én kr. pr snegl de fanger så motivationen er høj lige nu :0)


10 kommentarer:

  1. Jeg har også lige været på sneglejagt. De er godt nok fæle og er de først kommet ind, bliver der desværre flere og flere :-(
    Vi har en brakmark ved siden af vores have, hvor de kommer ind fra.

    SvarSlet
  2. De er så klamme - altså sneglene. Og de har desværre gode betingelser i dette fugtige vejr!
    Fik også først dræbersnegle sidste år og er heldigvis ikke så hård angrebet, men de får heller ikke en chance når jeg ser dem! Det jeg frygter allermest, er at få mast én mellem fingrene, når jeg arbejder i jorden, yakk.

    Det ser rigtig hyggeligt ud med fadet med sten, den sidste smukke rose og stearinlys :-)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det kan desværre nok gå hen og blive en dyr affære for dig ;).
    Det første år vi havde dræbersnegle samlede vi en aften en halv spand (og det var en 20 liters). Jeg var helt ærlig ved at brække mig over de slimede bæster. Vores genbo påstod at de ikke havde nogle, men vi bad dem se efter, og den første aften samlede de ca. 1100 stk.!
    Håber ikke det bliver så slemt hos jer.

    SvarSlet
  5. Oj då, det var tråkigt att höra...

    Fint med lyktorna och den ensamma rosen på fatet.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvarSlet
  6. Jamen hvad er det der sker, med de der ækle snegle... :( De sidste par år har vi kun haft en enkelt i ny og næ, og i dag da vi var på haverundtur med vores haveinteresserede gæster, fandt vi først 10 snegle og senere i aften endnu 15 stk. Nu er jeg på vagt og må ud igen i morgen. Kan se på de forskellige blogsider at det måske er et generelt problem. ØV

    Ja, den skønne Constance Spry må man nyde mens tid er, så nu er der kun at glæde sig til næste år igen.

    SvarSlet
  7. Ja det er godt med vand, men nu er det for meget. Sol og varme så går de nok lidt tilbage igen. Helst inden de får lagt en masse æg.

    SvarSlet
  8. ........gisp en tyve liters spand......jeg gyser ved tanken.

    Min værste frygt er at TRÆDE uforvarende på en i bare tæer.....yyyrkkkkk :0(

    Vi fangede 16 styk.......det er 16 for meget :0(

    SvarSlet
  9. hej Dorthe....øv hvor surt....vi havde ikke iberisk skovsnegl hos os da vi flyttede ind, men iagttog at den var 1½ km. fra os og langsomt kom den nærmere og nu har vi den....det var første gang sidste år og jeg var øm over mine georginer....vi brugte tid på at indsamle i foråret, selvom jewg også synes det er klamt.....og det hjalp...i år har vi ikke gjort noget specielt i foråret og lige nu er der en hel del...og måske skulle vi have samlet noget mere ind...jeg smider dem over hegnet ud til det høje græs..men det er jo ikke nemt når man bor i villahave....sidste år slog vi dem ihjel...kogende vand eller bare med et haveredskab...de er ikke vilde med bar jord og jeg kan se forskel på hvor de er...mest hvor der er højere områder med græs...så jeg tænker det er vigtigt at få slået græsset ( så er de også lettere at få øje på...)...vi har også haft nogel inde i drivhuset og en har spist af en aubergine, mens vi har været væk et par dage....mine georginer i år står i et område med ret bar jord og her har ikke været nogen snegle endnu..og på vores markstykke har der heller ikke rigtig været så mange, men orla fandt en af dem igår på en græssti, hvor vi ikke lige har fået slået græsset, så det bliver det idag...
    Det er surt når man ikke tidligere har haft dem i haven...og jeg var da også mere hys med dem sidste år, da det var første år...i år har jeg nok bare vænnet mig til at de nu er kommet...men man skal da holde øje, synes jeg og samle dem ind...men indrømmer at jeg også synes det er klamt...
    Håber ikke det bliver så vildt....hos os er det trods alt rimeligt...

    venlig hilsen Anita

    SvarSlet
  10. Virkelig surt Anita.......de er en smule grådige og det er ikke godt i min lille have :0(

    Ærgeligt med geoginerne....de må jo smage godt for de små bæster.Håber I slipper nådigt i år :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...