Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 7. maj 2011

Flere anemoner....

På sidste week-ends plantemarked ved Hald Hovedgård ved Viborg blev jeg fristet til at købe denne lille skønne dobbelte skovanemone:  Anemone nemorosa "Alba Plena" .

Jeg håber den hurtigt vil brede sig og danne et tæppe under træpæonen.


Et par blodurt røg også med hjem i kurven......godt nok afblomstret så jeg må have tålmodighed og vente med at se den til foråret. Jeg har plantet dem mellem mine pæoner og håber på blomstring der inden pæonerne tager over.

9 kommentarer:

  1. Hvilken dejlig anemone:) Så gælder det bare om at lade være med at rode for meget i jorden (!) så skal den nok brede sig:o)

    SvarSlet
  2. De er så flotte, se og her
    http://art-nature-garden-passion-bensimon.blogspot.com
    Jeg er helt benovet.

    SvarSlet
  3. Jeg vil også gerne have flere anemoner i haven - de dobbelte du der har fået fat på er rigtig skønne.
    I øvrigt vil jeg spørge om du var interesseret i nogen overskudsfrø fra Digitalis - hvide og rosa med lilla landingspletter? Du har tidligere omtalt nogen du havde set i Sverige, husker jeg. Måske kunne mine ligne dem!
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  4. De er rigtig fine dine anemoner...
    Jeg var selv på Hald Hovedgård i sidste weekend, og fandt også flere gode ting.
    Manglede dog lige Clematis Danmark dér i midten af pladsen - måske det må blive et besøg hos dem istedet for.
    Hilsen fra Susan, Viborg
    http://mylovinggarden.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Skjønner godt at du blei fristet til og handle de skjønne blomstrene
    Lykke til med dem og ha ei god helg, Lisbeth :)

    SvarSlet
  6. Den fine Anemone har jeg også. Den både breder sig og sår sig over alt :O)

    SvarSlet
  7. Anemonerna brukar ju sprida sig bra.Det är ju tacksamt!
    Kul att du hittade blodörten!Den är ju så fin:-)
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  8. Skøn anemone som jeg fristes til at skaffe :-)

    SvarSlet
  9. Lisbeth....ja hakken må blive på krogen og så skal der luges manuelt :0)

    -----

    Lea....ja hold da op - var slet ikke klar over der fantes så mange forskellig artede anemoner.......nogle kønnere end andre :0)Tak for linket :0)

    -----

    Berit.....anemoner er en kærkommen forårsbebuder og jeg håber også på flere med årene:0)

    Dit tilbud er meget svært at afslå....for det er da de skønneste digitalis jeg har set ever :0)

    Hvis vi på en eller anden måde kan finde frem til en byttehandel ville det jo være til glæde for os begge - du kan kontakte mig her:

    dorthe.claus@energipost.dk

    -----

    Susan.....det var et flot og godt besøgt marked med alt for mange fristelser :0)

    Flemming var desværre fraværende grundet operation......jeg havde nemlig selv en date med ham som blev aflyst. Men den bestilte klematis en Kaiu, er i hus......min nabo kørte ud og hentede den og det hun selv havde bestilt hos ham i stedet :0)

    Jeg kan kun varmt anbefale et besøg i hans have......men husk tegnbogen, for fristelserne er store :0)

    -----

    Tusind tak søde Lisbeth

    -----

    Susanne.....det lyder som en anemone helt i min ånd - den må gerne blive til mange :0)

    -----

    Helena....det lyder godt at de er villige til at sprede sig :0) Blod urten blev jeg jo pludselig forelsket i........selv om jeg aldrig har set den i blomst LIVE.....men det kommer næste forår er jeg sikker på :0)

    -----

    Ja, fristelserne er store og nærmest uimodståelige Madam Bæk :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...