Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 13. februar 2011

De små tegn......

.........der i går var ude i haven på at foråret er der et eller andet sted under overfladen er svære at få øje på i dag. Luften er fyldt med fistel-sne og jorden er frosset og hvid igen. Som tingene dog hurtig kan tage en drejning.... i går var lysten til jord under neglene stor - i dag er det sofaen, en god krimi og varm kakao der trækker aller mest

Min have er nordvendt og ligger derfor i skyggen fra huset det meste af vinteren, så her er hverken krokus eller erantis vågnet af vintersøvnen som jeg kan se de er andre steder i norden, men Soya´s hvide alfer er begynder så småt at røre på sig.........og jeg elsker det.

Spydene presser sig op gennem den frosne jord.

Klematisen her venter på varmere dage, men knopperne begynder allerede nu at svulme

Knopperne på Pæontræet bliver også gradvis større og større.

9 kommentarer:

  1. Ja, jeg er også søgt i læ for den bidende vind. Efter at have hængt vasketøj op mistede jeg helt og aldeles lysten til at være ude ;-). Vi krydser stadig fingre for at vinteren ikke lige pludselig kommer tilbage med samme styrke som i nov/dec. Tak for tippet om Butik Remme. Det vil jeg huske, hvis det bliver til en jyllandstur.

    Bedste søndagshilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Härliga vårtecken! I går var det skönt i solen men i dag är det betydligt kallare och blåsigare. Jag vill ha plusgrader! Nu!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  3. Det er utroligt, som der er forskel. Her er der kun små, grønne spirer og ingen blomsterhoveder at ane endnu. Men det skal nok komme.
    Vi har været ude at gå i den hvide verden - smukt, når man først vænnede sig til tanken...

    SvarSlet
  4. Den ene dag føles det næsten som forår, den næste bidende koldt. Personlig tror foråret lader vente på sig længe endnu :-)

    Ha' en dejlig søndagaften.

    SvarSlet
  5. Ja det er så dejligt det hele står på spring og venter bare på varmen:0) Og vores tid skal nok komme. Jeg har været ude og se at Dorthealiljerne er dem der er længst fremme, og så lige 2 erantis som så ud som om de havde lyst til at krybe tilbage hvor de kom fra.
    Hyg dig godt indendøre:))

    SvarSlet
  6. Har också varit ute och finkammat planteringarna efter små vårtecken. Att man kan bli så glad av några små krokusspetsar som sticker upp:)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...