Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

tirsdag den 21. december 2010

Kong frost og islygter


Islygte med gran, chili og stjerneanis
....det bider skønt i næsen og sneen knager helt fantastisk under vinterstøvlerne......man skulle næsten tro man var i de norske fjelde med denne frost. Den ene kulderekord efter den anden for koldeste nat i år bliver slået nat efter nat. Således også denne nat hvor der er målt - 20,4 i Hvidesande. Disse vedvarende kolde temperaturer er ganske usædvanlige for Danmark.

Det er med at udnytte disse usædvanlige kuldegrader, så jeg må i gang med at lave nogle flere islygter. Vi har lavet lygter én gang i år efter inspiration fra denne skønne blogger, de er såre simple at lave og vejledningen finder du hos Linda.

Vi fik lavet nogle skønne lygter men desværre smeltede de efter få dage på én nat hvor der blev pludselig blev 5-7 grader og regnvejr.



Islygte med mistelten

5 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke de lygter. kunne meget vel forestille mig hvilke syn de er med lys i.

    Til slut vil jeg ønske en rigtig glædelig jul for dig og din familie samt et godt og lykkebringende nytår 2011.

    De varmeste jule hilsner
    Madam Bæk

    SvarSlet
  2. Det er virkelig sødt med islygter og jeg så dem også for nylig hos Linda. Den du har med mistelten er rigtig fin:)

    SvarSlet
  3. Tusind tak og i lige måde Madam Bæk. Håber også 2011 vil smile til dig og dine. Lygterne er fantastisk smukke med lys i :0)

    -----

    Lisbeth......det er det fantastiske ved blog-land......al den inspiration vi kan hente hos hinanden. Syntes også selv dem blev ganske flot den med misteltenen :0)

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke!!
    Hvor er det fantastisk med al den inspiration vi kan finde alle steder. Jeg er helt ny her i bloglandet men kik forbi min side der handler om alt fra Have og terrasseprojekter til dagpleje-sysler og hængepatter ;)

    Hej fra Rikke, og Glædelig Jul

    SvarSlet
  5. Hej Dorte, jeg vil spørge dig om noget vedr. Islygterne. Kan ikke finde din mailadresse, så kunne jeg få dig til at skrive til mig:
    Marianne (snabel a) kontekst (prik) net

    Kh. Marianne
    Med Den helbredende have

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...