Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 28. august 2010

Sunrise


Solopgang i eftermiddagssol - på en smuk lørdag.

Den er fantastisk smuk denne purpur solhat/ Echinacea purpurea "Sunrise" og så lyser den  op i sensommerhaven  alt imens vinden leger med kronbladene og vi graver lidt jord af til en kommende lille oase for alle de smukke sommerfugle og  børn og voksne på matriklen.

Livet er godt :0)

12 kommentarer:

  1. Du har simpelthen, gitt meg inspirasjon.. dine Solhatter er alle nydelige. Neste vår må jeg plante Solhatter :-)

    SvarSlet
  2. DEN var mycket snygg! Du har verkligen många olika sorters solhattar... MEn, det är väl kanske inte så konstigt när det är din favoritblomma! Tack för att du delar med dig och visar på vilka sorter som finns.

    Kram Charlotte

    SvarSlet
  3. Tak og velkommen indenfor hækken - solhat er et must i sensommerhaven og kan kun anbefales på det kraftigste :0)

    -----

    Charlotte.....det er svært at gå forbi en ny sort på planteskolen :0) Jeg har tabt mit hjerte helt og aldeles til den prærieblomst :0)

    SvarSlet
  4. Hei og takk for koselig hilsen i bloggen min! Solhatt er en favoritt hos meg, men jeg har enda bare en sort (må ha flere...)
    Det latinske navnet på Ildblomkarse er Tropaeolum speciosum! Jeg er spent på om den blir enda kraftigere neste år! Den jeg har nå, fikk jeg som stiklinger i fjor, så den er ikke så stor enda!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlet
  5. Hej

    Inspireret af din meget fine blog, har jeg netop idag købt min første solhat. Jeg har store forventninger til den, og håber at den bliver lige så flot, som dine.

    Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  6. Det var virkelig så lidt Krebsemor - hyggeligt at stikke næsen forbi :0)

    I familie med blomsterkarse eller tallerkensmækker kan jeg se.....omend endnu skønnere. Er vild med løvet...det er da fantastisk smukt.

    SvarSlet
  7. Rikke velkommen i haven min du hoppede vist lige ind samtidig med jeg afgav en kommentar :0)

    Jeg er sikker på du bliver glad for din solhat bare du ikke planter den alt for tæt på andre planter den kan ikke lide at stå alt for klemt. Du skal passe på den om foråret da den er lidt sen til at skyde kan man godt tro den er gået til i vinterens løb.....vær tolmodig så skal den nok berige din have :0)

    SvarSlet
  8. Hej Frk. Solhat.

    Jeg har flere gange været en tur fordi din flotte og meget inspirerende blog. Det må virkelige være høj-tid for dig lige nu hvor alle sol-hattene blomstrer :-)

    Jeg kan se, du har mange forskellige slags. Har du mon den hvide "Alba"? og har du erfaringer med selv at så Echinacea purpurea? Jeg har forsøgt mig i år, men alle står de endnu kun med grønne blade!

    Hvis du har lyst så kig forbi på www.metteshave.dk

    Mange sensommer og solhatte-hilsner fra Mettes Have

    SvarSlet
  9. Ahhh...der var den! Nydelige Sunrise som står så godt til White Swan og andre hvite/måneskinnsgule stauder :) Den blir gjengitt med så ulike farver på bilder, men du har fått frem den riktige. Jeg blir mer og mer glad i solhatt for hvert år som går :)
    Ønsker deg en skjønn uke, Dorthe!

    SvarSlet
  10. Hej Mette og hjertlig velkommen til dig også - skønt med besøg i haven :0)

    Den hvide Alba har jeg den er så vidt jeg ved sononym med White Swan som jeg har vist tidligere.....de sælges ofte med begge navne så om der er forskel tør jeg ikke sige. Har købt udgaver af begge og jeg kan ikke umiddelbart spotte forskellen, hvis der er nogen?!!??
    Ja jeg har selv sået nogle af mine og det første år er der ikke blomster i først andet år er de udviklet og klar til at sætte lidt blomster.....der kommer så flere år for år :0)

    Det er sjovt selv at frøså dem og følge udviklingen.....man får også et helt specielt forhold til dem når det er af egen avl, så vent du bare de skal nok blomstre næste år er jeg sikker på :0)

    -----

    Ninni du har ret....den er fantastisk og lige den rigtige sart svovl gule farve som jeg er blevet glad for - man skulle tro du har kigget ind i haven "in real life" for den står netop sammen med White Swan og andre hvide skønheder :0)

    Solhat er kærlighed for livet :0)

    SvarSlet
  11. .... Tak for det! Så ved jeg at der er håb og masser af solhatte-glæde forude.

    September-hilsner fra Mettes Have

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...