Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

lørdag den 12. juni 2010

når det sneer Lilla.......



- blæsten jager ind gennem haven, regnen har  pisket ned og have-humør-barometeret er helt i bund. Drivhuset får lov at vente til bedre tider.......jeg orkede simpelthen ikke vejret i dag.

Syrenen bliver tvunget til at fælde sine smukke lilla blomster i et alt for højt tempo og stauderne står deres prøve i den hårde vind. Rosenkraverne er IKKE vilde med det og flere er bukket under og har knækket nakken det sidste døgns tid.

Jeg plejer ellers aldrig at lade mig trykke af vejret, aldrig har jeg problemer med at gå ud og ordne noget uanset vejr og vind....men altså NOK MÅ VÆRE NOK og i dag må det siges at vi har nået grænsen for hvad jeg vil være med til en juni-lørdag.

I stedet valgte jeg at grave mig ned under et lunt tæppe, tændte stearinlysene for at læse et par nye haveblade der har ligget på stand by nogle dage......tiden har ikke været til at få dem kigget igennem før nu - og vejret må jo siges at være "perfekt" til det.

Til min store glæde fandt jeg at én af de skønne artikler i Alt om Haven var skrevet af Eva Robild og de smukke billederne dertil taget af Annika Christensen - disse to skønne kvinder beriger dagligt haveentuciaster med indlæg på hver deres se og læseværdig blogg........jeg kan kun anbefale et kig forbi.

Begge er de også søde til at kigge ind i min lille undselige have og lægge en sød kommentar i forbifarten - noget jeg sætter utrolig stor pris på. Det er en stor glæde altid at åbne op og se at der er nogen der har haft tid og lyst til at kommentere på det jeg har skrevet så tak til alle I skønne bloggere derude der altid er med på sidelinien....det varmer på sådan en kold blæsende sommerdag :0)



11 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke bare noget møgvejr? Det føles som en gæv efterårs storm - og endnu engang er der fløjet en plade af drivhusets tag.

    Det er bare ærgerligt at dine blomster er knækket - mine nøjes med at ligge nærmest fladt hen af jorden.

    Det er ikke kun dig der er taknemmelig, Dorthe - jeg sætter virkelig pris på at følge alle dine dejlige indlæg, og jeg synes selv at jeg hele tiden lærer noget nyt om planterne og havens mange glæder takket være dig. :))

    Hav det rigtig godt og hils de andre.

    KH
    Ulla

    SvarSlet
  2. Ja øv det hele er også ved at blæse omkuld her på Fyn! Mine store lupiner er knækket og krukkerne vælter rundt. Krydser finger for sol og stille vejr imorgen ! Bedste hilsner Fru Krull

    SvarSlet
  3. Øv Øv og 3 gange Øv for et efterårsvejr. Bladene på engletrompeten flyver af, den ser noget sølle ud. Bliver det da aldrig sommer.
    Blæsende hilsner
    Annette

    SvarSlet
  4. selv om jeg synes lilla sne er smukt...Så vil jeg gerne ha lidt sommer !!!
    I mine gave er meget regnet og blæst omkuld ! alt er vådt og snasket!
    Jeg vil også ha lidt Juni :-)

    SvarSlet
  5. Tak for de altid søde ord Ulla. Ja vinden er da fantastisk irriterende og demoraliserende - også i dag :0(

    Ærgeligt med drivhuset Ulla....men vinden kan ødelægge det meste når den er som nu.....kastevinde og hårde vindstød ØV.

    Men alt skidt får forhåbentlig en ende så vi kan komme ud og nyde det der er tilbage igen :0)

    -----

    Jeg krydser med fru Krull.....men intet hjælper åbenbart. Ærgeligt med krukkerne og de stakkels Lupiner, de er ellers smukke.

    -----

    Annette - ja dobbelt øv for det fortsætter åbenbart i dag også :0( Det er rigtig hårdt ved blomsterne her inden vi rigtig har haft lejlighed til at nyde dem endnu.

    -----

    Miri - jeg hepper med på sommer og Juni :0)

    SvarSlet
  6. ja sol og sommer...jeg hepper helt klart med...i dag søndag virker en smule bedre, men det blæser stadig...surt med knækkede planter...det synes jeg også.....jeg skal have slået græs idag og det er heller ikke fordi jeg har den store lyst til haven i sådant et vejr...har også mest været inde.....krydser fingre for snrt bedre vejr...hvor man kan gå i t-shirt og bare tæer...

    SvarSlet
  7. Ja vi er mange det springer op hver morgen og kikker håbefuldt ud af vinduet. I går blev jeg snydt da jeg et øjeblik troede at der var et solstrejf, men det viste sig at være en tændt lampe ved en husmur. Tror simpelthen jeg suser ud og køber Alt om haven for dén artikel vil jeg gerne hygge mig med:) Rigtig god søndag!

    SvarSlet
  8. Det gjorde du rätt i att stanna inne. Själv passade jag på att städa bland mina gamla tidningar och hittade också em massa artiklar från Robild /Christenson och man kan inte annat än att fastna med dessa tidningar då.
    Lika glad blir jag när jag ser att du har varit inne hos mig du nyfunna bloggvän.
    Ha en Mysig söndagseftermiddag.
    / Pella

    SvarSlet
  9. Anita ......t-shirt og bare tæer det lyder som en drøm :0) Håber den snart går i opfyldelse.......for jeg længes også rigtig meget.

    Jeg tog mig også sammen og havde en hel hæderlig eftermiddag i haven med solstrejf og vind i håret :0)

    ------

    Ikke rart at blive snydt Lisbeth - håber du fik fat i noget god havelæsning......artiklen var i nr.7 og ikke den seneste nye. Der er dog også billeder taget af Annika i nr. 8 :0)

    -----

    Tak Pella :0)

    Det er godt med lidt haveblade så man kan drømme sig ud i sommeren som lader vente på sig :0)

    SvarSlet
  10. Så synd med blomstene som knekker, men jammen ble bildene fine:) Håper været bedrer seg:) Klem

    SvarSlet
  11. Linda .....ja det er bare ærgeligt - men det følger desværre med i den stive vestenvind :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...