Min lille have er mit fitnesscenter - der er åbent 24-7 årets 365 dage. Altid med en mulighed for at få rørt havemusklerne . Velkommen til - jeg sætter stor pris på dit besøg og håber du føler dig hjemme her blandt havetrivialiteter og årstidsnormaler..... måske du endda får lyst til at plante en staude hos dig selv eller lægge en kommentar hos mig, det ville glæde mig meget - så: Carpe Rutila

GRIB SPADEN - Venlige have hilsener Dorthe alias: Frøken Solhat / IG: glimpses_and_moonlight

søndag den 30. maj 2010

Genopretningsplan :0)


Det regner og blæser -  vejret er i det hele taget trist og gråt. "Stammerne" på min træpæon er begyndt at bukke under for vind og vægten  af vand.

Heldigvis er intet knækket blot er det fladet lidt ud så jeg må ud og binde grenene op INDEN de knækker. Knopperne svulmer og svulmer for hver dag der går - jeg glæder mig til de brister og forhåbentlig har vejret ændret sig inden da, så jeg kan ligge i hængekøjen og nyde synet af min træpæon.

16 kommentarer:

  1. Her øser det ned også...:-(

    Endnu står pæonerne oprejst her, men trænger snart til noget støtte nu hvor alle de skønne knopper bliver større og større.
    De lover ophold i morgen så da må jeg ud og redde hvad der reddes kan.
    Hvor bliver den sommer af????

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Vinden er hård ved planterne, jeg tør ikke sætte min engletrompet ud endnu, så bliver bladene flået helt i stykker. Håber du får reddet din træpæon.
    Knus Annette

    SvarSlet
  3. Øv, øv - jeg håber at du kan redde dem!!
    Men bare vent...så du vejrudsigten for næste uge? Op til 24 grader fredag. Så lad os for Guds skyld håbe det holder, så dine smukke Pæoner kan springe ud og vi andre kan få lidt sol til krop og sind. :))

    Kh
    Ulla

    SvarSlet
  4. Spännande med pion-knoppen... ser lovande ut..... Hoppas vädret blir bättre snart!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvarSlet
  5. Spännande med pion-knoppen... ser lovande ut..... Hoppas vädret blir bättre snart!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvarSlet
  6. Spännande med pion-knoppen... ser lovande ut..... Hoppas vädret blir bättre snart!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvarSlet
  7. hihi....Nu vet jag inte vad som hände. Min kommentar kom i 3 exemplar.... Jag får inte bort de onödiga två.... Sitter i bilen på väg hem från flygplatsen så det kanske har att göra med att uppkopplingen är dålig..... :-)

    /Charlotte

    SvarSlet
  8. Red den ! Tænk at eje en træpæon :-)

    SvarSlet
  9. Trepeoner er så vakre, håper du klarer å redde den og ikke minst at været bedrer seg! I dag har sommeren kommet til Norge :)

    SvarSlet
  10. Dejlig, dejlig blog! :)

    Jeg har tildelt dig en award:
    http://www.krullskrukker.dk (under indlægget: “skynd dig!…langsomt”)

    Fortsat skønne havedage!

    Krullskrukker (Mette)

    SvarSlet
  11. Jeg glæder mig til at se billeder af dine pæoner i fuld flor.
    Du har i øvrigt fået en AWARD - se evt. mere på min blog 31. maj. :)

    SvarSlet
  12. Krydser fingre for, det lykkes. Her er det iøvrigt spændende at være!

    SvarSlet
  13. Jeg håper inderlig at trepeonen din har klart seg og står flott fin og oppreist nå!
    Det er vidunderlig med peonblomstring og jeg gleder meg til at du kan vise den utsprunge blomsten.

    SvarSlet
  14. Lisbeth....ja sommeren bliver vist en smulke middelmådig :0(

    Selv bruger jeg rionet klippet ud i passende stykket til at støtte mine silkepæoner. Det virker fantastisk og så er de næsten usynlige der mellem alt det grønne løv :0)

    -----

    Annette.....nej med den vind vi har så ville jeg også være varsom med engletrompeten.....men det får vel en ende :0)

    -----

    Ulla....ja ugen her har været fantastisk......skønt med sol på kroppen og sindet bliver lysere ja......ville bare ønske det kunne fortsætte.

    Pæonen er reddet heldigvis for det......du må over og se den hvis du får tid :0)

    -----

    Charlotte Charlotte charlotte *SMILER* - du er altid velkommen også i flere eksemplarer :0)

    -----

    Ninni....vi har også nærmet os sommer....men de 25 grader lader vente på sig. :0)

    -----

    Mette :0) tusind tak....kigger forbi lidt senere :0)

    -----

    Michaela også tak til dig.....jeg har haft rygende travlt og har ikke nået at kigge efter....men nu SKAL jeg nå det :0)

    -----

    Zindy.....velkommen i min have.... du er altid velkommen :0)

    -----

    Marit....pæonerne er én af sommerens mange højdepunkter....og nu starter det :0)

    SvarSlet
  15. hej Dorthe !

    vidunderligt og smukt med pæoner synes....jeg bliver ved med at tænke, hver gang jeg er inde på din blog....den må jeg også have og den må jeg også have...jeg bliver helt stakåndet....så jeg må sige til mig selv...." ro på...ro på...det må komme hen ad vejen"....men for søren hvor har du mange skønne planter og træpæonen her håber jeg kommer sig for den ser så skøn ud....held og lykke og have en dejlig dag....

    de venligste tanker fra den stakåndede, men fuld af inspiration.....( klematis fornemmer jeg må blive en plante i min have snart....hvor kunne det se smukt ud med en klatrende klematis i blomst i haven...)

    SvarSlet
  16. Hej du stak åndede, skønne kvinde :0) Ja en enkelt eller to har jeg da vist fået plads til på mine få kvadratmeter *SMILER*.

    Jeg kan kun på det kraftigste anbefale mindst "mange" klematis :0) De er fantastiske Anita.....dem vil du IKKE fortryde :0)

    SvarSlet

Hjertlig velkommen i min have. Jeg er utrolig glad for og taknemmelig over at du har lyst til at være med. Din kommentar kort som lang er meget velkommen ;0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...